جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کودک فلسطینی

حوزه/ "عیسی قراقع" رئیس کمیته امور اسرا و آزاده های فلسطینی تاکید کرد نیرو های اشغالگر اسرائیلی به عمد کودکان را هدف قرار می دهد؛ چراکه در هنگام بازداشت کودکان با هدف قتل به سمت آنها تیر اندازی می کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، "عیسی قراقع" رئیس کمیته امور اسرا و آزاده های فلسطینی تاکید کرد که نیرو های اشغالگر اسرائیلی به عمد کودکان را هدف قرار می دهد؛ چراکه هنگام بازداشت کودکان با هدف قتل به سمت آنها تیر اندازی می کنند یا از طریق سیاست بازداشت گسترده کودکان به آنها ضربه می زنند.

"قراقع" که در رأس هیئتی برای ملاقات "محمود القدومی" کودک آزاد شده و مجروح فلسطینی رفته بود، گفت: اشغالگران اسرائیلی در مقابل سکوت جامعه بین المللی جنایت علنی و آشکار در حق کودکان فلسطینی مرتکب می شوند و هیچ دخالت یا تعقیب قانونی برای آن وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه از آغاز سال 2017 میلادی، بازداشت کودکان فلسطینی به 800 حالت انجام گرفته که از بین آن، 25 کودک به خاطر تیر اندازی در عملیات بازداشت و تعقیب آن ها، مجروح شدند، تصریح کرد: بیشتر کودکان بازداشت شده مورد شکنجه قرار می گیرند و با آنان بسیار بد رفتار می شود و در روند بازداشت، بازجویی و محاکمه از حقوق خود محروم هستند.

رئیس کمیته اسرای فلسطین اشاره کرد: کمیته اسرا، اسنادی از کودکان بازداشت شده دریافت می کند که نشان می دهد کودکان از زمان بازداشت خود به دست سربازان یا بازجویان، با رفتار وحشیانه و بسیار بد رو به رو می شوند، به علاوه اینکه بیشتر آنان با احکام بالا و جریمه‌های مالی سنگین محکوم می شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha