جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شورای مشورتی مسلمانان در ایالت ایلینوی آمریکا

حوزه/ فرماندار جمهوری خواه ایالت ایلینوی آمریکا سرانجام برخلاف میلش مجبور با تشکیل شورای مشورتی مسلمانان موافقت کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از usnews، شورای مشورتی مسلمانان در ایالت ایلینوی آمریکا تشکیل شد. بروس رانر فرماندار جمهوری‌خواه این ایالت سرانجام مجبور شد برخلاف میلش رسما با تشکیل شورای مشاوره مسلمانان آمریکایی ایلینوی موافقت کند.
پات کینن فرماندار پیشین این ایالت در 30 آگوست سال 2011 یک گروه مشابه را با دستور اجرایی تشکیل داده بود، اما زمانی که رانر در سال 2015 مقام فرمانداری را تحویل گرفت، این گروه را منحل کرده بود. دفتر فرماندار در رابطه با تشکیل این شورا تاکنون نظری نداده است. 
هدف از تشکیل شورای مشورتی مسلمانان «مک»، ارائه مشاوره به فرماندار و سایر قانونگذاران و سیاستمداران در خصوص مسائل مربوط به مسلمانان، پناهندگان و مهاجران اعلام شده است. این شورا از 21 عضو تشکیل شده که این اعضا توسط فرماندار و سرپرست قانونگذاران منصوب شده‌اند. این گروه قرار است جلسات ماهیانه داشته باشند و توصیه‌های مشورتی در خصوص موضوعات مختلف ارائه دهند.
درحالی که حامیان این طرح معتقدند این شورا به نفع مسلمانان می‌باشد، عده‌ای از مسلمانان نسبت به این شورا بدبین بوده و مخالفان منابع مورد استفاده در شورای مشورتی را زیرسئوال برده و با شخصیت‌های پذیرفته شده در این شورا موافق نیستند.
لازم به ذکر است ایالت ایلینوی در ایالات متحده، طبق آخرین آمارگیری‌ها بیش از 500 هزار سکنه مسلمان و بیش از 300 مسجد و مرکز اسلامی دارد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha