چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت‌الاسلام رضا رؤیت

حوزه / مدیرعامل شبکه فعالین ازدواج استان یزد گفت: روحانیت با توجه به ارتباط نزدیک با مردم می توانند با در منابر خود زمینه و راه های ازدواج اسلامی و آسان را برای خانواده ها تبیین کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت‌الاسلام رضا رؤیت شامگاه، شنبه چهارم شهریور در افتتاحیه نمایشگاه ازدواج در استان یزد با تبریک دهه ولایت و امامت با اشاره به اینکه شاید این نمایشگاه به‌نوعی اولین نمایشگاه ویژه زوج‌های جوان برای تسهیل در برگزاری مراسم ازدواج آن‌ها باشد، گفت: پس از ثبت دانشی که در استان‌های دیگر براثر برگزاری این‌چنین نمایشگاه‌هایی به دست آمد ، طرح اجرای آن به اداره کل ورزش و جوانان استان یزد ارائه شد که با موافقت و همکاری دوستان امروز شاهد برگزاری این نمایشگاه در یزد هستیم.

وی با بیان اینکه این گونه نمایشگاه ها می تواند یکی از راه های ترویج فرهنگ ازدواج های آسان در سطح استان و کشور باشد، اظهار داشت: خانواده ها باید با فراهم ساختن شرایط ازدواج آسان، جوانان را به این امر نیک و خداپسندانه دعوت کنند که در این زمینه نقش روحانیت در جامعه بسیار تاثیر گذار است و آنها می توانند در منابر خود زمینه و راه های ازدواج اسلامی و آسان را برای خانواده ها تبیین کنند.

مدیرعامل شبکه فعالین ازدواج استان یزد به فعالیت هایی که برای ترغیب و تشویق جوانان برای ازدواج باید در خانواده صورت گیرد اشاره و خاطر نشان کرد: مشاوره های نفر به نفر، کارهای فرهنگی بین خانواده ها، کمک به جوانان در مسیر ازدواج مانند مشاوره های قبل از ازدواج یا حین ویا بعد از ازدواج کارهایی است که بایستی در خانواده ها برای تشویق جوانان در امر ازدواج انجام گیرد.

وی بابیان اینکه استان یزد تنها استانی است که در هفته پیوند و ازدواج این‌چنین نمایشگاهی را برپا کرده است، افزود: نمایشگاه ازدواج در استان یزد با همکاری صمیمانه اداره ورزش و جوانان و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری استان یزد برگزار شد.

مدیرعامل شبکه فعالین ازدواج استان یزد خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه اصنافی در حال ارائه خدماتی به زوج‌های جوان هستند که درگذشته سابقه این‌چنینی با تسهیلات بسیار عالی ارائه نمی‌شد و بحمدلله این کار صورت گرفت و امیدواریم که با استقبال زوج‌های جوان ، بتوانیم شاهد برگزاری ازدواج‌های آسان و بی‌دغدغه در استان و کشور باشیم.

حجت‌الاسلام رؤیت با اشاره به اینکه در این نمایشگاه مجموعه‌های مردمی نیز معرفی می‌شوند، تصریح کرد: این مجموعه‌های مردمی در دو بخش است ، یکی اینکه در برخی از غرفه‌ها بعضاً خدمات فرهنگی اعم از آموزش ، مشاوره و خدمات ازدواج ارائه می‌شود و بخش دیگر معرفی اصنافی است که در حال ارائه خدمات ویژه هستند که با همکاری‌هایی که با شبکه فعالین ازدواج در این سال‌ها داشته‌اند شناسایی و با دعوت از آن‌ها به نمایشگاه آمده و در حال ارائه خدمات ویژه و خاص خود به زوج‌های جوان هستند.

وی با تأکید بر اینکه خدماتی که در این نمایشگاه ارائه می‌شود با بازار و مغازه‌های آزاد قابل‌مقایسه نیست، گفت: در بسیاری از غرفه‌های نمایشگاه خدماتی ارائه می‌شود که بعضاً با قریب به 50درصد تخفیف و قسط‌بندی آن در امر جهیزیه و خدمات ازدواج به زوج‌های جوان تسهیلات صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha