چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
در سال ۲۰۱۶، یک پنجم مساجد بلژیک تحت بازرسی امنیتی قرار گرفتند

حوزه/ به گفته یک مقام قضایی در بلژیک، حداقل ۵۸ مرکز دینی و ۶۱ انجمن اسلامی در بلژیک در سال ۲۰۱۶ تحت بازرسی امنیتی قرار داشته‌اند که از این تعداد برای چند پرونده، تحقیقات قضایی انجام گرفته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از brusselstimes، در سال گذشته سازمان امنیتی بلژیک، یک پنجم مساجد این کشور را به بهانه مبارزه علیه افراط‌گرایی دینی مورد بازرسی امنیتی قرار داده است.

به گفته کوهن گینز وزیر دادگستری بلژیک، در سال 2016، حداقل 58 مرکز دینی اسلامی و مسجد در این کشور به منظور مبارزه با افراط‌گرایی دینی و رادیکالیسم تحت نظارت و بازرسی قرار گفته است و در مواردی نیز مساجد مورد پیگرد امنیتی قرار گرفتند.

وزیر مربوطه گفت: در سال 2015 ، سرویس‌های اطلاعات 56 مرکز عبادتی مسلمانان و 57 انجمن اسلامی را زیر نظر داشته‌اند، این درحالی است که انجمن‌های اسلامی مذکور در سال 2016 به 61 انجمن رسیده است.

وی گفت: تحقیقات قضایی در بعضی پرونده‌های خاص نیز راه اندازی شده است.

به گفته وی سازمان امنیت بلژیک به دلایل مختلفی این مساجد را بازرسی می‌کند که از جمله این موارد مدیریت مساجد، امامان جماعتی که در آن مساجد موعظه می‌کنند یا نمازگزاران آن‌ها بوده‌اند.

سرویس اطلاعات تاکید کرده که تقریبا تمامی مساجد تحت پیگرد شناخته شده و جزء مساجد و مراکز اسلامی برجسته در بلژیک نبوده‌اند. این وزیر در این باره گفت: تحقیقات ما روی تهدیداتی چون افراط‌گرایی، رادیکالیسم و تروریسم متمرکز شده است. اجتماعات مذهبی در بلژیک که فعالیت‌های مذهبی انجام می‌دهند به ندرت در این حوزه شناخته شده‌ هستند. در مقابل گروه‌های تروریستی کاری به آموزش‌های مذهبی و الهیات ندارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha