پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
 آیت الله نمازی

حوزه/ نماینده ولی فقیه درکاشان با بیان این که عملکرد ایران با سرنوشت مسلمانان جهان گره خورده است، گفت: مدیران و افرادی که می خواهند زیر پرچم حکومت اسلامی حرکت کنند، باید سطح آگاهی و معرفتشان استاندارد باشد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، در دیدار معاون استاندار و فرماندار، معاونین فرمانداری  و جمعی از مسئولان ادارات شهرستان کاشان، به مناسبت هفته دولت، ضمن تبریک این هفته و روز کارمند، نبود دولت مقید اسلامی نه دولت مطلق را یکی از خلاء های مهم تاریخی امت اسلامی عنوان و به شرایط دولت کریمه در امت اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از نشانه های دولت کریمه این است که آن نظام سیاسی، باعث عزت اسلام و مسلمانان شود.

نشانه های دولت کریمه اسلامی

وی، از بین رفتن انزوا و زوال فرهنگ تفکر نفاق و منافق شدن را ازدیگر نشانه های دولت کریمه اسلامی دانست و گفت : هرچند دولت کریمه بر اساس روایات دولت حضرت مهدی(عج) است، ولی از ما هم برای حرکت جهت  تاسیس بنیاد حکومتی که باعث عزت اسلام و امت اسلامی گردد، نباید سلب مسئولیت شود.

نماینده ولی فقیه درکاشان، به نقش ولایت فقیه در عصر غیبت در امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: علما اتفاق نطر دارند که اگر شرایطی پیش بیاید که فضای کنونی جامعه اسلامی به گونه ای باشد که یک فقیه بتواند احکام  الهی را اجرا کند و جامعه را به سمت و سوی  طاعت خدا حرکت دهد، تکلیف است.

عضو خبرگان رهبری، با بیان این که  افرادی که می خواهند پای  پرچم حکومت اسلامی حرکت کنند، باید سطح آگاهی و معرفتشان استاندارد  باشد و دنبال دنیا  نباشند، گفت: کسی که اهل فداکاری و جهاد اکبر می باشد، نباید به دنبال مادیات، جاه و مقام باشد.

شرط تحقق دولت تمدن اسلامی

آیت الله  نمازی، به معیارهای  دولت تمدن اسلامی  که مقام معظم رهبری مکرر بیان فرمودند، اشاره کرد و گفت : دولت تمدن اسلامی باشعار و ادعاهای واهی تحقق پیدا نمی کند، بلکه  در صورتی دولت تمدن اسلامی تحقق پیدا خواهد کرد که همراه با فداکاری ، روحیه ایثارگری باشد و به دنبال جاه و مقام نبودن باشد .

 وی، رمز فضیلت و موفقیت در شاکله حکومت اسلامی را خدمت به خلق دانست وگفت: اگر نیت درحکومت اسلامی خدمت به خلق نباشد، قطعا آن حکومت رو به زوال و نابودی خواهد رفت.

آیت الله نمازی، دوران جمهوری اسلامی ایران را سخت ترین دوران حکومت دانست و گفت: مدیران در حکومت اسلامی نباید جاه طلب باشند و از موقعیت خود سوء استفاده کند و به دنبال منافع گروهی و حزب خاصی باشند.

عملکرد ایران با سرنوشت مسلمانان جهان گره خورده است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، به شرایط حساس منطقه و جهان اشاره کرد و گفت: با توجه به این که عملکرد جمهوری اسلامی ایران با سرنوشت مسلمانان جهان گره خورده و ایران تنها کشوری است که درمقابل زیاده خواهی های استکبار ایستاده، لذا در چنین شرایطی ملت و مسئولان نظام باید با هم همسو باشند.

وی، اختلافات گروهی و حزبی را برای کشور سم مهلک دانست و گفت: اگر گروه های سیاسی در دایره منافع جمهوری اسلامی ایران و ملت بخواهند نقش داشته باشند، اشکالی ندارد، ولی اگر دنبال منافع  حزبی باشند و به فکر خدمت به مردم نباشند، نخواهند توانست موفق باشند.

آیت الله نمازی، افزود : نزول رحمت الهی در جامعه زمانی محقق خواهد شد که  انسانها در سایه وحدت   و همدلی،  دست مهربانی به سوی همدیگر دراز کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha