شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سال تحصیلی مدارس علمیه شهرستان دشتی

حجت الاسلام عبدالحسین مصلح در این مراسم با تبریک آغاز سال تحصیلی به طلاب و روحانیون این شهرستان، طلاب را پرچم داران هدایت مردم عنوان کرد و گفت: خداوند در زندگی انسان فرصت هایی را در نظر می گیرد که باید از آن استفاده کرد و یکی از بهترین فرصت ها، علم آموزی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر مراسم آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه شهرستان دشتی،  امروز با حضور طلاب مدارس علمیه سفیران هدایت و پیامبر اعظم(ص) در مسجد الغدیر این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام عبدالحسین مصلح در این مراسم با تبریک آغاز سال تحصیلی به طلاب و روحانیون این شهرستان، طلاب را پرچم داران هدایت مردم عنوان کرد و گفت: خداوند در زندگی انسان فرصت هایی را در نظر می گیرد که باید از آن استفاده کرد و یکی از بهترین فرصت ها علم آموزی است.

تبلیغ و شاگردی مکتب امام صادق(ع) و سربازی امام زمان(عج)

امام جمعه دشتی با بیان این که رسالت بزرگی بر عهده طلاب قرار دارد، ابراز داشت: این رسالت خطیر و سنگین تبلیغ و شاگردی مکتب امام صادق(ع) و سربازی امام زمان(عج) است و از زمانی که به شهر خورموج آمدم تمام سعی ام، دایر کردن مدارس علمیه در این شهر بود.

وی بیان داشت: انسان در هرجایگاه و مکانی باشد در صورت داشتن اخلاص می تواند به جامعه خود خدمت و دِین خود را نسبت دین و تبلیغ آن ادا کند.

حجت الاسلام مصلح تفقه در دین را از مهمترین وظایف طلاب و روحانیون عنوان کرد و گفت: تاکید فراوانی در سیره اهل بیت(ع) به یاد گرفتن احکام دینی و تفقه در دین شده و لازم است طلاب به این معنا توجه جدی داشته باشند.

برای سر کلاس نشستن و تعلیم خود، ارزش قائل باشیم

مسؤول مدارس علمیه شهرستان دشتی بیان داشت: برای سر کلاس نشستن و تعلیم خود، ارزش قائل باشیم و قدر دوران طلبگی را بدانید؛ چراکه هر قدمی که برای علم برداشته می شود، به اندازه عبادت یک سال لحاظ می شود.

امام جمعه دشتی دنیا را مزرعه آخرت عنوان کرد و گفت: دنیا تجارتی است برای این که انسان زاد و توشه خود را از آن بردارد و هیچ تجارتی برتر و بهتر از علم آموزی نیست.

حجت الاسلام مصلح در ادامه سخنان خود انتصاب حجت الاسلام خدری را به عنوان امام جمعه چغادک تبریک گفت و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

گفتنی است در این مراسم مدیر و معاونان حوزه علمیه استان، مدیران مدارس و طلاب شهرستان دشتی حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha