پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
زوج جوان مسلمان در آمریکا میزبان همسایگان و شهروندان غیرمسلمان شدند

حوزه/ یک زن و شوهر جوان مسلمان سومالیایی تبار در شهر سنت کلاود در ایالت مینه سوتا، با پذیرایی از ساکنان غیرمسلمان شهرشان قصد دارند فرهنگ میان ادیانی را ترویج دهند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از sctimes، یک زوج مسلمان سومالیایی تبار در شهر سنت کلاود واقع در ایالت مینه‌سوتای آمریکا، با پذیرایی از ساکنان غیرمسلمان شهرشان قصد دارند فرهنگ میان ادیانی را ترویج دهند. هدی ابراهیم همراه با عبدی مهدی نامزدش، زوج جوانی هستند که در آپارتمانی در شمال سنت کلاود زندگی می‌کنند و هر شنبه با تشکیلات جلسات میان ادیانی با عنوان «شام و گفتمان با همسایه مسلمان» از همشهریان‌شان برای حضور در ضیافت شام دعوت می‌کنند.

غذای سمبوسه، برنج، انواع توت‌ها، میوه و یک کیک ورقه‌ای بزرگ غذاهایی بودند که این زوج جوان برای پذیرایی بیش از 65 میهمان غیرمسلمان در آپارتمان‌شان از آن‌ استفاده کردند. در این نشست دوستان سومالیایی و غیرسومالیایی، چند تن از همسایگان آپارتمان، بعضی از دانشجویان و همکلاسی‌های آن‌ها و حتی دیو کلاس شهردار سنت کلاود حضور داشتند.

ابراهیم بانوی مسلمان می‌گوید: غذا خوردن در کنار یکدیگر، شیوه‌ای قدیمی به قدمت تاریخ بشر است که درک متقابل را ترویج می‌کند. ما شاهد فاصله و ترس ناشی از تفاوت فرهنگی در جامعه مرکزی مینه سوتا شده بودیم که در ماه‌های اخیر به شدت رو به افزایش بود.

ابراهیم افزود: ما به این نتیجه رسیدیم که سوءبرداشت‌ها و سردرگمی زیادی در رابطه با دین اسلام در اینجا وجود دارد و بنابراین تصمیم گرفتیم میزبان برگزاری این میهمانی شام باشیم و پل ارتباطی برای پر کردن این شکاف ایجاد کرده و محیطی مملو از درک متقابل، همدلی، عشق، خنده و شکوفه زدن طنز بسازیم. ابراهیم در ادامه گفت: مهمتر از همه اینکه ما مردم را به پرسیدن سئوال‌هایی که درباره اسلام دارند تشویق می‌کنیم. و از آن‌ها می‌خواهیم هر سئوالی از ما دارند بدون رودرواسی بپرسند.

مهدی نیز می‌گوید: من از اینکه مردم حرف دلشان را نگویند متنفرم. گاهی مردم ترجیح می‌دهند نگرانی‌ها و ترس‌هایشان را پنهان کرده و در مورد آن‌ها حرفی نزنند. ما لازم نیست درباره همه چیز به توافق برسیم. می‌توانیم نظرات مختلفی داشته باشیم و همچنان با عشق و احترام در کنار هم زندگی کنیم.

وی افزود: انجیل و قرآن هر دو تاکید می‌کنند که همسایه‌تان را دوست داشته باشید. اگر به اصول عشق، احترام و همدلی میان همدیگر احترام بگذارید می‌توانید بیاموزید که رفتار انسانی داشته باشید.

 

زوج جوان مسلمان در آمریکا میزبان همسایگان و شهروندان غیرمسلمان شدند

زوج جوان مسلمان در آمریکا میزبان همسایگان و شهروندان غیرمسلمان شدند

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha