جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سعادتی

حوزه/مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم شیروان با اشاره به ظرفیت‌های گسترده مدارس علمیه در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی، گفت: فراهم کردن بستر حضور مدیران مدارس علمیه در جلسات شورای اداری می‌تواند حوزه علمیه و دستگاه‌های متولی امر فرهنگ را در خدمت هدفمند به اقشار مختلف جامعه کمک کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام مجید سعادتی، صبح امروز در نشست مدیران مدارس علمیه استان با استاندار، به نمایندگی از مدیران مدارس علمیه  خراسان شمالی اظهار داشت: باید زمينه هم‌افزایی و تعامل  بیشتر نهادهاي فرهنگي و اجرایی با حوزه استان فراهم شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مدارس علمیه خراسان شمالی در حوزه‌های فرهنگي و اجتماعي در استان، افزود: باید یک کارگروه ویژه از مسئولان حوزوي و  مديران مرتبط در مجموعه استانداري جهت شناسایی ظرفیت‌های مدارس علمیه در بخش‌های مختلف تشکیل شود.

حجت‌الاسلام سعادتی ادامه داد: همچنين هم‌افزایی در ظرفیت‌ها، آسیب‌شناسی،  تقويت نقاط قوت و همكاري در بخش‌های مختلف حوزه‌های علمیه، می‌تواند به حل آسیب‌ها و چالش‌های پیش روی جامعه  کمک شایانی نماید.

وی ضمن تشکر از  استاندار خراسان شمالی، گفت: فراهم کردن بستر حضور مدیران مدارس علمیه در جلسات شورای اداری و سایر جلسات شهرستانی مرتبط با مسائل فرهنگی می‌تواند حوزه علمیه و دستگاه‌های متولی امر فرهنگ را در خدمت هدفمند به اقشار مختلف جامعه کمک کند.

خانم رجعتي مدير مدرسه علميه فاطميه (س) فاروج نیز در این نشست به نمايندگي از مديران مدارس علميه خواهران با اشاره به اهميت جايگاه علمي حوزه‌های علميه خواهران، پيشنهاد ايجاد تفاهم‌نامه‌ای جهت حمايت از پژوهش‌های علمي با موضوعات سبك زندگي اسلامي و آسیب‌های اجتماعي با ادارات و نهادهاي مرتبط علمي و پژوهشي و زمینه‌سازی جهت كاربردي كردن نتايج پژوهش‌ها را اقدامی مهم در عرصه انتقال دانش دینی به دستگاه‌های  اجرایی استان برشمرد.

وی اظهار داشت: با توجه به ظرفيت علمي موجود در مدارس علمیه خواهران، آمادگي لازم جهت همكاري در زمينه برگزاری کارگاه‌های علمي و تخصصي در ادارات و نهادها توسط مدارس علمیه وجود دارد.

خانم رجعتی همچنین برای تسهيل در اجراي پروژه‌های نیمه‌تمام مدارس علميه خواهران، از استاندار خراسان شمالی درخواست کردند تا هماهنگی‌های لازم با نهادهاي مرتبط جهت حمايت و پشتيباني در امور مربوط به پروژه‌های حوزه علمیه انجام شود.

وی با اشاره به ساماندهی خواهران طلبه برای بحث‌های تبلیغی خاطرنشان کرد: موضوعات فرهنگی و تبلیغی در رأس برنامه‌های حوزه‌های علمیه خواهران قرار دارد و همه توان خود را برای رشد فکری و معنوی طلاب به کار خواهیم گرفت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha