پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سید احمد بطحائی

حوزه/ رئیس انجمن خاطره و داستان مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه یکی از بنیادی ترین عناصر داستان روایت است، گفت: مخاطب با خواندن روایت از خیلی موانع و فاصله ها میان رخدادها گذر می کند و خود را در بطن آن ها می بیند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام سید احمد بطحائی در سومین گردهمایی اعضای مجمع انجمن داستان طلاب که یکشنبه شب پنجم شهریور ماه در دهکده فرهنگی تفریحی وسف قم برگزار شد، با بیان اینکه ببشتر نویسندگان  در ابتدای نوشتن خود از متن  ادبی شروع کرده اند، اظهار داشت: بسیاری از متن های ادبی خیلی هم ادبی نیستند و تنها رونویسی غلط و کج تابی از متنی غیر معاصر هستند.

وی گفت: نویسندگان بسیاری  از خاطره به سمت داستان و ادبیات کشیده شده و برخی به سمت رمان نیز روی می آورند.

رئیس انجمن خاطره و داستان مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، افزود: به نظر من از میان قالب های ادبی قالبی که در دنیا خیلی مورد استقبال قرار می گیرد و با سبک زندگی ما ارتباط بیشری دارد روایت یا ناداستان است.

وی با بیان اینکه امروزه خیلی ها به سراغ روایت می روند، تصریح کرد: مخاطب با خواندن روایت از خیلی موانع و فاصله ها میان رخدادها گذر می کند و خود را در بطن آن ها می بیند.

حجت الاسلام بطحائی روایت را یکی از بنیادی ترین عناصر داستان برشمرد و گفت: حضور راوی در این قالب از روایت به شدت پر رنگ است.

وی عنوان کرد: تعاریف زیادی از روایت شده  و کتب زیادی در این زمینه منتشر شده است که از آن جمله می توان به  خاطرات سوگواری اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha