چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ائمه اطهار

حوزه/ پیشنهاد می شود در سالروز میلاد هر یک از ائمه(ع)، ستاد مردمی و محلی در حوزه های علمیه، مساجد، حسینیه ها، هیئات مذهبی، مدارس و تشکل های مزین به نام و القاب ایشان تشکیل شود.

خبرگزاری حوزه – تبریز:

سالروز میلاد ائمه اطهار(ع) برای ایرانیان یکی از بهترین اعیاد و روزهای جشن و شادی به شمار می رود، اما تاکنون برنامه ها و مراسم با چشم انداز و برنامه ریزی مدون و ویژه ای در این اعیاد برگزار نشده و هر مسجد، حسینیه، هیئت و نهاد، به صورت مستقل و جزیره ای اقدام به برگزاری مراسم کرده است.

 پیشنهاد می شود در سالروز میلاد هر یک از ائمه(ع)،  ستاد مردمی و محلی  در حوزه های علمیه، مساجد، حسینیه ها، هیئات مذهبی، مدارس و تشکل های مزین به نام و القاب ایشان تشکیل شود.

                                               

به میمنت عید غدیر بانی خیر شویم (فردی و یا جمعی) به صورت مستقیم و یا از طریق افراد خیرخواه و یا موسسات خیریه به نحو آبرومندانه ایی از فقرا و نیازمندان دستگیری کنیم، مثلا خانواده های نیازمند که فرزندانی مزین به نام ائمه دارند، در سالروز ولادت آن امام همام، به این بهانه، هدایایی به دست آن ها برسانیم.

شایسته است موسسات خیریه ایی که با نام یا القاب ائمه(ع) فعالیت می کنند در این خصوص پیشقدم شوند و در قالب طرح های ویژه نسبت به شاد کردن نیازمندان همت گمارند.

و البته شاید تصمیم بگیرید در قالب یک حرکت خانوادگی و یا دوستانه، خیریه ایی راه اندازی کنید. به عنوان مثالی فردی را می شناسم که نام فرزند خود را مجتبی گذاشته و هر ساله در سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع)، نذری را در بین همسایگان توزیع می کند؛ این یک حرکت خودجوش و آتش به اختیار به شمار می رود که بسیار هم پسندیده است.

یادواره شهدای هم نام ائمه(ع)

ایام ولادت امام علی النقی(ع) فرصت مناسبی است برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدایی که هم نام ائمه(ع) هستند، هر کوی و محله یا به صورت منطقه ای و یا به صورت استانی، یادواره شهدای هم نام حضرت هادی(ع) را در این روز برگزار کنند.

از گرامیداشت یاد و خاطره این عزیزان در قالب یادواره های ملی، استانی، شهرستانی و محلی گرفته تا گرامیداشت یاد این عزیزان در فضای مجازی و نیز غبارروبی مرقد مطهرشان.

شناسایی امامزادگان منتسب به ائمه(ع)

از آنجایی که به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، امامزادگان باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند، از این رو پیشنهاد می شود برنامه هایی به همت اداره اوقاف و امور خیریه هر شهرستان، در سالروز میلاد هریک از ائمه اطهار(ع) تدارک دیده شود؛ در این مراسم نیز می توان به قید قرعه به افراد هم نام ایشان، جوائزی اهدا شود.

تجلیل از مدیران همنام ائمه(ع)

پیشنهاد می شود، ائمه جمعه هر شهرستان با همراهی فرماندار، در سالروز میلاد ائمه(ع)، از مدیران و مسئولانی که هم نام ایشان هستند، تجلیل کنند شاید به این بهانه تلنگری وارد شده و مدیران سیره و روش ائمه اطهار(ع) را جدی تر پیش بگیرند.

مساجد، حوزه های علمیه و مدارس نیز می توانند از نمازگزاران، طلاب و دانش آموزان هم نام ائمه(ع) به نحوی شایسته تجلیل کنند.

آتش به اختیار مردمی

لازم به ذکر است، تمامی موارد پیشنهادی فوق، قابل اجرا در اعیاد و میلاد تک تک ائمه اطهار(ع) و سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) می باشد، انتظار می رود با اجرای این «آتش به اختیار مردمی» یک خیزش عظیم در ایران اسلامی شکل گرفته و مردم ولایت دوست و مسلمان ایران، به احترام ائمه اطهار(ع) به پا خیزند.

 

بیت اله احمدی

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha