پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
بانک زمان قزاقستان

حوزه/ بانک زمان در قزاقستان قرار بود در سال ۲۰۱۴ به سیستم بانکداری اسلامی بپیوندد، اما با موانعی مواجه شد و بالاخره موفق به گرفتن مجوز بانکداری اسلامی شده و اکنون دومین بانک اسلامی در این کشور محسوب می‌شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از astanatimes، دومین بانک در قزاقستان به سیستم بانکداری اسلامی پیوست. بانک زمان که پیش از این یک بانک تجاری بوده است، پس از دریافت مجوز بانکداری اسلامی از سوی بانک ملی قزاقستان در 17 آگوست، در جایگاه دومین بانک اسلامی این کشور قرار گرفته است.

این بانک که در سال 1991 تاسیس شده قرار بود در سال 2014 به یک بانک اسلامی تبدیل گردد اما به دلیل نبود ضروریات لازم برای روند تبدیل، این اقدام با تاخیر مواجه شد. به این ترتیب درحالی که بانکداری اسلامی بیشتر از 1 درصد کل دارایی‌های بخش بانکداری این کشور را هم اکنون تشکیل می‌دهد، این بخش طیف وسیعی از فرصت‌ها را ارائه خواهد داد. در سال‌های اخیر بانک الهلال نخستین و تنها بانک اسلامی این کشور از زمان 2010 بوده است.

به گفته مدیران بانک، این بانک اسلامی شده در مرحله نخست قصد برنامه ریزی بر روی بانکداری خرده فروشی، شرکت‌های کوچک و متوسط را دارد، چرا که چنین اقتصاد نوظهوری در قزاقستان از اهمیت برخوردار می‌باشد. بانک زمان همچنین طیف وسیعی از گزینه‌های سپرده گذاری از جمله واکالا و مضاربه را نیز مدنظر دارد.

 تیمور روستموف رئیس بخش توسعه اقتصاد اسلامی در بانک زمان گفت: بانک زما به سیستم بانکداری اسلامی گروید، زیرا این شیوه بانکداری به ویژه در بخش بانکی مصرفی تقاضاکنندگانی دارد.

وی افزود: با ورود دومین بانک اسلامی به این حوزه در قزاقستان امیدواریم در نهایت بتوانیم تامین مالی خودکار اسلامی، وام مسکن اسلامی و طیف گسترده‌ای از محصولات و خدمات حلال را از طریق شرکت‌های کوچک و متوسط ارائه دهیم.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha