شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 424406
۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶
مسلمانان میانمار

حوزه/ الازهر مصر با صدور بیانیه ای رفتار وحشیانه و غیر انسانی با مسلمانان روهینگیا در میانمار را محکوم کرد و آن را بر ناقض تمام ادیان و قوانین دانست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، الازهر مصر با صدور بیانیه ای رفتار وحشیانه و غیر انسانی با مسلمانان روهینگیا در میانمار را محکوم کرد و آن را بر ناقض تمام ادیان قوانین دانست.

الازهر در ادامه بیانیه خود از جامعه بین الملل خواست در برابر این جنایت ها در میانمار ایستاده و به آن پایان دهند و کاری کنند تا برای حفظ صلح جهانی، جان مردم این کشور حفظ شود.

نظامیان میانمار روز جمعه مسلمانان روهینگیا را که در ارتفاعات  نقطه صفر مرزی بنگلادش پناه گرفته بودند، هدف حملات خمپاره و شلیک گلوله قرار دادند .

از روز جمعه تاکنون در حملات سرکوبگرانه و  تجاوزکارانه ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا  در استان راخین دستکم 96 تن کشته شده اند.

همزمان با افزایش حضور نظامیان میانماری در استان راخین از اوایل ماه گذشته و تشدید سرکوب مسلمانان ، هزاران نفر از مسلمانان روهینگیا خانه و کاشانه خود را ترک کرده و به  بنگلادش فرار کرده اند.

 استان راخین از سال 2012 صحنه حملات  ارتش میانمار و بودائیان افراطی علیه مسلمانان روهینگیا است.این حملات تاکنون  صدها  کشته  بر جای گذاشته و دهها هزار نفر نیز مجبور به ترک خانه های خود شده اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha