پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در بوشهر، انقلاب اسلامی را مظهر تجلی اسلام عنوان کرد و بیان داشت: اگر حوزه های علمیه انقلابی نباشد، اسلامیت نظام نابود می شود، بر این اساس، حوزه باید در تصمیم های سرنوشت ساز انقلاب حاضر و حامی و پاسدار حریم ولایت و انقلاب باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، صبح امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر خدمت به حوزه را خدمت به ارزش های اسلامی عنوان کرد و گفت: حوزه های علمیه سرزمین الطاف معرف الهی و تولید انسان های آسمانی و منبع هدایت الهی جامعه است، به همین جهت اگر خانواده ای فرزندش طلبه شود آن خانواده در دنیا عزتمند و در آخرت آبرومند است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: کسانی که وارد حوزه علمیه می شوند و به دنبال کسب موفقیت هستند، باید در تراز علمای و روحانیون بزرگ حوزه باشند و آنها را الگو قرار دهند.

وی به عوامل موفقیت یک طلبه در حوزه علمیه و زندگی طلبگی اشاره کرد و بیان داشت: اولین عامل موفقیت طلبه عهد با خدا و داشتن تقوا و اخلاق است. ایمان به خدا باید در تمام وجود طلبه حاکم باشد و زندگی خود را به خدا واگذار و از گناه پرهیز کند.

امام جمعه بوشهر اخلاق را دومین مولفه موفقیت طلاب عنوان کرد و گفت: یک طلبه بایستی مظهر اخلاق باشد و در کنار آن اخلاص داشته و هرکاری را که انجام می دهد برای رضا خدا باشد و به پست و مقام نیاندیشد؛ کسانی که ایمان داشته باشند و در راه خدا مجاهدت می کنند قطعاً خداوند نیز نسبت به آنان در امورات زندگی توجهی ویژه خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، جدیت در تحصیل را یکی دیگر از عوامل موفقیت طلبه دانست و بیان داشت: هرگاه طلبه میل به تحصیل درس نداشته باشد، بدانید که آن وقت شرایط افت او آغاز شده و مباحثه کردن و نوشتن و در کنار استاد بودن به معنای جدیت در تحصیل است.

نماینده مقام معظم رهبری در استان بوشهر بر داشتن نظم و انضباط تاکید کرد و گفت: اگر طلبه ای نظم و انضباط نداشته باشد، نمی تواند موفق باشد و همچون ساعتی می ماند که از کار افتاده است.

وی، داشتن محبت و مودت به اهل بیت(ع) را یکی دیگر از عوامل موفقیت یک طلبه عنوان کرد و بیان داشت: اهل بیت(ع) واسطه تجلی انوار الهی هستند که اگر نباشند، انسان تعطیل می شود، چراکه غرابت به اهل بیت(ع) یکی از آثار آن کسب دین می باشد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان بوشهر بر شرکت طلاب در کلاس های اخلاق تاکید کرد و افزود: درس اخلاق در موفقیت طلاب بسیار اثرگذار است؛ هیچ کسی را در حوزه علمیه سراغ ندارم که بدون درس اخلاق به جایی رسیده باشد، به همین دلیل درس اخلاق در حوزه های علمیه باید از پربارترین و منظم ترین و مقدم ترین درس ها باشد؛ اگر مدرسه ای به درس اخلاق توجهی نشان ندهد، بدانید آن مدرسه در حال سقوط است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری بر انقلابی بودن طلاب و روحانیون تاکید کرد و گفت: وظیفه حوزه های علمیه در شرایط کنونی حمایت، هدایت و نظارت و بر انقلاب، ولایتمداری و پیروی از معرفت و بصیرت از رهبر معظم انقلاب است.

وی، انقلاب اسلامی را مظهر تجلی اسلام عنوان کرد و بیان داشت: اگر حوزه های علمیه انقلابی نباشد، اسلامیت انقلاب دچار خطر می شود؛ حوزه باید در تصمیم های سرنوشت ساز انقلاب حاضر و حامی و پاسدار حریم ولایت و انقلاب باشد، چراکه جهان استکبار به دنبال از بین بردن اسلام و تشیع است و این انقلاب پرچم اسلام و تشیع در جهان است.

رئیس شورای حوزه علمیه استان بوشهر، داشتن روح قناعت را یکی دیگر از عوامل موفقیت طلبه دانست و گفت: طلبه ای که پرتوقع باشد نمی تواند موفق باشد. حوزه های علمیه به دلیل مستقل بودن حداقل امکانات را داشتند از این رو باید ساخت و کار را پیش برد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha