شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اسد الله صیادی

حوزه/ استاد حوزه علمیه همدان گفت: رمز موفقیت شیخ انصاری(ره) این بود که برای تمامی شبهات و مسایل روز پاسخ و راه کار دینی ارائه کرده و حتی در زمینه تفقه در دین از جامعه جلوتر بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام اسد الله صیادی، استاد حوزه علمیه همدان ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) با اشاره به ضرورت تحول در حوزه های علمیه گفت: علما و محققان حوزه باید پاسخ گوی نیازهای جامعه باشند.

استاد حوزه علمیه همدان تصریح کرد: معنی تحول در حوزه های علمیه این نیست که سنت ها را کنار بگذاریم، بلکه حوزه های علمیه باید با حفظ سنت ها، خود را مجهز به علوم روز و مورد نیاز جامعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: رمز موفقیت شیخ انصاری(ره) این بود که برای تمامی شبهات و مسایل روز پاسخ و راهکار دینی ارائه کرده و حتی در زمینه تفقه در دین از جامعه جلوتر بوده است.

استاد حوزه علمیه همدان ادامه داد: تفقه در دین یعنی فهم دقیق مسایل دینی؛ حوزه علمیه زمانی موفق است که فهم دقیقی از نیازهای روز جامعه داشته و درصدد پاسخ گویی به آنها باشد.

وی در ادامه افزود: اگر مردم تمایلی به دین نداشته باشند، مسوول این مساله حوزه های علمیه و طلاب هستند، چرا که حوزه های علمیه باید مرجع تمامی افعال جامعه اسلامی باشند.

حجت الاسلام صیادی اضافه کرد: روحانی و طلبه موفق فردی است که مشکلات جامعه را به خوبی بشناسد و دارای نگاهی عمیق باشد و مردم به دنبال این گونه افراد هستند.

استاد حوزه علمیه همدان در پایان خاطرنشان کرد: مردم زمانی به دنبال روحانیت می آیند که به نیازهایشان پاسخ داده شود، بعد از انقلاب حوزه های علمیه پیشرفت فراوانی داشته، ولی با توجه مقتضی زمان این پیشرفت کافی نیست.

  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha