جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد در جمع جانبازان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه اصفهان با اشاره به بی مهری برخی از مسئولان و مردم به ایثارگران، گفت: دولت باید به گونه ای برنامه ریزی کند که جانبازان به غیر از مشکلات جسمی که بر آنها عارض شده، مجبور به تحمل مشکلات مضاعف نشوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، در جمع جانبازان و ایثارگران آسایشگاه جانبازان شهید مطهری، ماه ذی الحجه را ماه ولایت و امامت خواند و گفت: ابتدای این ماه با ازدواج حضرت علی(علیه السلام) و حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) آغاز شد و در بیان عظمت این رویداد همین بس که امام جعفر صادق(علیه السلام) فرمودند: اگر خداوند امیرالمؤمنین(علیه السلام) را برای فاطمه(سلام الله علیها) خلق نمی کرد، تا روز قیامت بر روی کرده زمین هم کفّوی برای ایشان از آدم و فرزندان او پیدا نمی شد.

مدیر حوزه علمیه اصفهان، به عید غدیر به عنوان عید عید ولایت و امامت اشاره کرد و افزود:  24 ذی الحجه سالروز نزول آیه ولایت است و همه این مناسبت ها باعث شده تا این ماه را ماه ولایت بدانیم.

نماینده ولی فقیه در اصفهان، در ادامه با اشاره به جایگاه رفیع جانبازان و ایثارگران، اظهار کرد: شما عاشقانی هستید که در اوج جوانی در راه اسلام و مملکت خود در جبهه های حق علیه باطل حضور یافتید و هنوز مجاهدتتان ادامه دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: این رسالت بسیار سنگینی است که همه سختی های ناشی از جانبازی را تحمل کرده و با دیدن برخی بی مهری ها و بی ادبی های برخی از مردم و مسؤولان، باز بر سر آرمان ها و اعتقادتان استوار بمانید، لیکن ایثارگران ما ثابت کردند که رهروان واقعی سیدالشهدا (علیه السلام) هستند.

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: امام حسین(علیه السلام) در روز عاشورا وقتی خبر شهادت یارانشان را می شنیدند، خوشحال می شدند، به جز حضرت ابالفضل (علیه السلام) که فرمودند: کمرم شکست.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: خوشحالی اباعبدالله الحسین(علیه السلام) از آن جهت بود که مطمئن می شدند دست کسی را گرفته و به خدا می رسانند، اما در مورد قمر بنی هاشم(علیه السلام) چون مطمئن بودند هیچ گاه لغزشی نخواهد داشت و از مسیر رضای الهی خارج نمی شود، ناراحت شدند.

امام جمعه اصفهان، حفظ این مجاهدت و ایثارگری را از شهادت بالاتر برشمرد و گفت: همیشه از خداوند طلب استعانت کنید تا بتوانید در مسیری که انتخاب کرده اید راسخ و استوار قدم بردارید.

وی تأکید کرد: امکانات و تجهیزاتی که اکنون در اختیارتان قرار گرفته است، در شأن شما بزرگواران نیست و بنده همواره بر این امر تأکید داشته ام که آسایشگاه جانبازان باید در خوش آب و هوا ترین نقطه شهر قرار داشته باشد و هر کدام در یک سوئیت که به بهترین تجهیزات لازم برای زندگی یک معلول مجهز است، اسکان داشته باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: دولت باید به گونه ای برنامه ریزی کند که جانبازان به غیر از مشکلات جسمی که بر آنها عارض شده، مجبور به تحمل مشکلات مضاعف نشوند.

انتهای پیام

                                

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha