جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام غلامی

حوزه/ معاون آموزشی،فرهنگی و پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان از برگزاری دعای عرفه در بیش از ۱۰۰ نقطه شهری و روستایی این استان خبر داد.

حجت الاسلام احمد رضا غلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با اشاره به اینکه روز عرفه از برترین و با فضیلت ترین روزها برای نیایش و توبه به درگاه حق تعالی است، گفت: روز عرفه روز گسترش رحمت الهی بر بندگان و فرصتی بی نظیر برای خداشناسی است .

وی با بیان اینکه دعای عرفه منتسب به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و از دعاهایی است که از مضامین بلند عرفانی برخوردار است خاطر نشان کرد:در دعای روحبخش عرفه  امام حسین (ع) به بیان و شرح حقایق توحیدی پرداخته اند که با قرائت و تدبر در این دعا می توان اوج مضامین عرفانی را در آن جستجو نمود .

معاون آموزشی، فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان از برگزاری دعای روحبخش عرفه در بیش از 100 نقطه شهری و روستایی این استان خبرداد و یادآور شد: دعای عرفه عصر پنج شنبه در مصلی ها،مساجد ،گلزارهای شهدا و اماکنی که روحانیون مستقر حضور دارند برگزار خواهد شد .

حجت الاسلام غلامی با اشاره به اینکه برگزاری دعای عرفه در خرم آباد ساعت 15 و 30 دقیقه در مصلای الغدیر این شهر با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمودی از فضلای حوزه علمیه قم  برگزار خواهد شد، گفت: در شهرستانهای استان لرستان نیز این دعا با حضور گسترده مردم ، ائمه جمعه و مسئولان برگزار خواهد شد .

وی ادامه داد: قرائت دعای عرفه،سخنرانی مبلغان پیرامون اهمیت و نقش این دعا در تهذیب نفس و دعوت به شرکت مردم برای حضور در نماز عید سعید قربان ازجمله برنامه های محوری روز عرفه است .

حضور بیش از 340 مبلغ از «قربان تا غدیر» در مناطق مختلف لرستان

معاون آموزشی ،فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان با اشاره به اینکه بیش از 340 مبلغ در دو بخش خواهران و برادران از عید قربان تا عید سعید غدیر در مناطق مختلف استان لرستان به تبلیغ معارف دینی و اجرای برنامه های اعیاد قربان تا غدیر مشغول هستند خاطر نشان کرد:بیان اهمیت و نقش این اعیاد در خداشناسی و ولایت مداری،برگزاری خطبه غدیر،امام شناسی ،اجرای برنامه های سخنرانی پیرامون امام شناسی و ولایت مداری با طبق برنامه های ستاد غدیر استان و شهرستانها از جمله برنامه های شاخص اعیاد قربان تا غدیر در مناطق استان لرستان است .

وی در پایان بر برگزاری باشکوه دعای عرفه،نماز عید قربان و جشن های عید غدیر تاکید کرد و گفت: جشن های ویژه عید سعید غدیر خم باید با شکوه خاص و بصورت مردمی برگزار شود.

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha