جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسلمانان آمریکا برای کمک به آسیب دیدگان طوفان اعلام آمادگی کردند

حوزه/ سازمان امداد دایره اسلامی آمریکای شمالی (ایکنا) با انتشار بیانیه‌ای، از آمادگی این گروه از مسلمانان و داوطلبان برای کمک به آسیب دیدگان و خسارت زدگان توفان «هاروی» در تگزاس خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، یک گروه پیشرو از مسلمانان آمریکایی، کمپینی برای کمک به خسارت زدگان و آسیب دیدگان توفان هاروی در ایالت تگزاس، تشکیل داده‌اند. این کمپین مردمی از مسلمانان در سرتاسر آمریکا خواسته در زمان نیاز به کمک هموطنان‌شان بشتابند.
جواد صدیقی مدیر دایره اسلامی آمریکای شمالی (ایکنا) در بیانیه‌ای منتشر شده در این باره گفت: افکار و دعاهای ما همراه با مردم تگزاس خواهد بود. ما از خداورند و پروردگار عالم می‌خواهیم از همه محافظت کند و رنج کسانی را که از این سیل‌های بی‌سابقه آسیب می‌بینند کاهش دهد.
در ادامه این بیانیه آمده: ما متعهد به کمک در عملیات امداد در هر کجا که امکان پذیر باشد، هستیم. بخش خدمات امدادرسانی این سازمان بر توفان نظارت داشته و همزمان تماس خود را با آژانس‌های دولتی حفظ کرده است تا در صورت بروز هر گونه اتفاقی به سرعت وارد عمل شود.
این گروه همچنین اعلام کرد که قصد جمع آوری حداقل 100 هزار دلار کمک مردمی برای آسیب دیدگان این منطقه را دارند. آن‌ها همچنین از داوطلبان مسلمان خواسته‌اند که برای رسیدگی به اوضاع با آن‌ها همراه شوند. 
این گروه اعلام کرد: تیم ملی و محلی تیم امداد رسانی خود را برای پاسخ به این فاجعه فعال کرده ایم. سازمان امداد ایکنا آمادگی کامل خود را برای تغذیه توده‌ها، مشارکت در عملیات‌های پاکسازی، مدیریت فاجعه و دیگر موارد مربوطه اعلام کرده است.
توفان سهمگین «هاروی» که جمعه گذشته به ایالت تگزاس آمریکا رسید و باعث آب‌گرفتگی در شهر هیوستون؛ یکی از بزرگترین شهرهای جنوب این کشور شد، تاکنون منجر به جان باختن 5 نفر شده است.
بارش شدید باران در شهر هیوستون در یک ساعت به 10 ساتنی متر رسید در منطقه هری کانتری منجر به تخلیه یک بیمارستان نیز شد.
این توفان که از خلیج مکزیک به سوی ایالت تگزاس آمده، باعث اعلام وضعیت فوق العاده درجه چهار شده بود که اکنون به درجه یک کاهش یافته است.
مقامات سازمان هواشناسی آمریکا می گویند که توفان هاروی تا روز چهارشنبه در جنوب شرق تگزاس ادامه خواهد داشت. 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha