جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
علی احمد

حوزه/ علی احمد نام کودک ۴ ساله‌ای است که از حمله تروریست‌های داعش به مسجد امام زمان (ع)، جان سالم به در برده، این کودک که تصویرش را عکاس خبری رویترز در مسجد جهانی کرده، پس از این حادثه در وضعیت روحی مناسبی قرار ندارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» ، پایگاه رویترز با خانواده کودک 4 ساله‌ای که در حمله تروریستی هفته گذشته داعش به مسجد زمان (عج) در کابل تصویرش جهانی شده صحبت کرده و به نظر می‌رسد این کودک در وضعیت روحی مناسبی قرار ندارد.

نام او علی احمد است و همراه با پدر بزرگش به مسجد آمده است. او در زمان حمله تروریست‌های داعش به مسجد امام زمان (عج) در کابل به وسیله  عوامل تروریستی و انتحاری داعشی‌ها، در حیاط مسجد ایستاده بود. نیروهای امنیتی او را صدا می‌زدند تا خودش را به آن‌ها رسانده و از مهلکه نجات پیدا کند.

تصویر گرفته شده توسط عمر سبحانی، خبرنگار رویترز نشان می‌دهد که این کودک بیگناه تک و تنها در میانه معرکه ایستاده و خیره نگاه می‌کند. نیروهای امنیتی که برای مقابله با داعشی‌ها به مسجد وارد شده‌اند او را نجات می‌دهند اما پدربزرگش به شهادت می‌رسد.

دو عامل حمله کننده به مسجد، یکی از آن‌ها کمربند انتحاری به تن داشته و دیگری در لحظه ورود به مسجد به روی صدها نمازگزار آتش گشوده است.

پدربزرگ را کشتند!

سعید بشیر پدر علی نیز در نزدیکی مسجد بوده و هنگام حادثه برای کمک به خانواده‌اش شتافته است. وی می‌گوید: درست پس از انفحار تصور کردم همه چیز تمام شده است. با شماره همراه پدرم تماس گرفتم و پسرم جواب داد و گفت: آن‌ها پدربزرگ را کشتند! او از من می‌خواست اتومبیل را بیاورم و او را با خودم ببرم!

بشیر می‌گوید: ما همه جا را برای یافتن پسرم گشتیم. اما پلیس جلوی ما را گرفته بود و نمی‌گذاشت نزدیکتر شویم.

بشیر بار دیگر با شماره تماس می‌گیرد و درحال صحبت با پسرش بوده که صدای انفجار دیگری شنیده می‌شود. وی در این باره می‌گوید: تمام امیدم را از دست داده بودم. با خودم گفتم همه چیز تمام شده است. دوباره شماره را گرفتم اما خاموش شده بود.

درحالی که نیروهای پلیس به علی علامت می‌دادند، او ترسیده و به سمت پشت مسجد گریخته بود. هر چند وی در پایان نجات یافت اما اثرات روحی ناشی از این حمله هنوز در وی باقی مانده است.

بشیر که کارگر ساختمانی است، درباره وضعیت روحی پسر 4 ساله ‌اش می‌گوید: پس از حادثه پسرم مشکلاتی پیدا کرده است. بیشتر شب‌ها را با ترس و وحشت سپری می‌کند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله خونین را که آخرین حمله علیه مساجد شیعیان در سال اخیر بوده به عهده گرفته است.

حمله تروریستی به مسجد امام زمان کابل

حمله تروریستی به مسجد امام زمان کابل

حمله تروریستی به مسجد امام زمان کابل

حمله تروریستی به مسجد امام زمان کابل

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha