پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسلمانان آمریکایی مذهبی‌ترین شهروندان این کشور هستند

حوزه/ نظرسنجی انجام شده توسط موسسه تحقیقاتی پیو در آمریکا نشان داد که مسلمانان ایالات متحده نسبت به دیگر شهروندان این کشور مذهبی‌تر بوده، درصد بالایی از آن‌ها به مساجد رفته و نمازهای یومیه را می‌خوانند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، موسسه تحقیقاتی پیو در آمریکا در نظرسنجی جدیدی اعلام کرد مسلمانان آمریکایی نسبت به دیگر شهروندان این کشور که پیروان ادیان دیگر می‌باشند، مذهبی‌تر هستند. طبق یک نظرسنجی انجام شده توسط مرکز تحقیقاتی پیو در سال 2017، چهار تا از ده (43%) مسلمان آمریکایی گفته‌اند که بیش از یک بار در هفته به مسجد می‌روند. 32% دیگر نیز گفته‌اند که یک یا دو بار در ماه و یا چند بار در سال برای نماز به مسجد سر می‌زنند. در مقایسه با مسیحیان ایالات متحده که 47% آن‌ها گفته‌اند به طور هفتگی در مراسم کلیسا شرکت می‌کنند و 14% یهودیان آمریکایی که نظرات مشابهی داده‌اند، آمار مذهبیون مسلمان به شکل قابل توجهی بیشتر است.

اکثریت مسلمانان آمریکایی نماز خوان هستند

طبق این آمارگیری اکثریت مسلمانان آمریکایی نیز نمازخوان هستند. 42% گفته‌اند که تمامی نمازهای روزانه را می‌خوانند و 17% نیز گفته‌اند که بخشی از نمازهای روزانه را می‌خوانند. در این میان 65% یعنی تقریبا دو سوم مسلمانان آمریکایی گفته‌اند که مذهب برای آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و بخش مهمی از زندگی آنان را تشکیل می‌دهد.. در این میان 68% مسیحیان و 31% یهودیان چنین دیدگاهی را راجع به مذهب ابراز کرده‌اند.

لازم به ذکر است مسلمانان آمریکایی آشکارا اذعان کرده‌اند که امکان تفسیر های متعدد از آموزه های اسلام وجود دارد. اکثریت (64٪) گفته‌اند که بیش از یک روش واقعی برای تفسیر آموزه‌های دینی می‌تواند وجود داشته باشد، در حالی که فقط نیمی از آن ها (31٪) می‌گویند تنها یک روش درست برای تفسیر اسلام وجود دارد. در این میان  72% از مسلمانانی که اسلام را بخش بسیار مهمی از زندگی‌شان می‌دانند با فکر باز و روشن نسبت به تفسیرهای مختلف از اسلام نگاه می‌کنند..

در این مسیحیان آمریکایی نیز تعادل مشابهی مشاهده شده است و 60% این مسیحیان معتقدند تفاسیر متعدد از آموزه‌های دینی می‌تواند وجود داشته باشد و 34% آنان فقط یک تفسیر از مسیحیت را قبول دارند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha