پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله محسن فقیهی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مرحوم آیت الله شاه آبادی را عالمی مهذب، وارسته و بسیار اهل احتیاط توصیف کرد.

آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن تسلیت ارتحال آیت الله روح الله شاه آبادی فرزند مرحوم آیت الله شاه آبادی بزرگ، استاد حضرت امام (ره)، ابراز داشت: آن عالم فقید حقیقتاً از اساتید برجسته حوزه بود که چه در عرصه علمی و چه اخلاق و تهذیب نفس، یکی از سرآمدان روزگار به شمار می رفت.

وی افزود: نورانیت خاصی در وجود ایشان مشهود بود، به طوری که هر کسی را شیفته خود می کرد، به خصوص اهل علم و شاگردان که بیش از مردم عادی در ارتباط با این بزرگوار بودند و از محضرشان کسب فیض می کردند.

این استاد حوزه همچنین گفت: یکی از برنامه های مرحوم آیت الله شاه آبادی این بود که معمولاً اکثر روزهای سال را روزه می گرفت و بر انجام این کار مقید بود، ضمن آن که بسیار اهل مراعات و احتیاط بودند، به طوری که حتی در کارهای شخصی نیز تا آن جا که بنده مطلع بودم، همیشه اهل احتیاط بود و گویا در امور شخصی نیز از سهم امام استفاده نمی کرد.

وی اضافه کرد: در عین حال و با وجود مقام بالای علمی و معنوی، با همه به خصوص طلاب و فضلای حوزه، بسیار صمیمانه و متواضعانه رفتار می کرد و در سیره و روش و سکنات ایشان به عینه می شد ملکات اخلاقی را مشاهده و درک کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha