شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
همسرداری

حوزه/مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی از برگزاری همایش‌های شهرستانی آموزش «همسرداری اسلامی» به مدت دو روز در استان خبر داد.

هاشم شیرازیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: همایش‌های شهرستانی آموزش همسرداری اسلامی با حضور اساتیدی از حوزه علمیه و دانشگاه مشهد به مدت 2 روز به مناسبت هفته ازدواج در خراسان شمالی برگزار شد.

وی افزود: ترویج فرهنگ ازدواج آسان و پایدار و نیز تلاش برای تحکیم بنیان خانواده یکی از اولویت‌های اقدامات کانون‌های مساجد بوده که آموزش موضوع بسیار مهم و تأثیرگذاری است و هفته ازدواج نیز فرصت مناسبی برای ارائه آموزش‌های لازم در این باره است.

شیرازیان ادامه داد:  در این راستا واحد امور خواهران این دبیرخانه با همکاری و مشارکت اداره کل ورزش و جوانان  و نیز نیروی  انتظامی استان همایش‌های شهرستانی با حضور اساتید و مشاورین خانواده ویژه بانوان با عنوان «آیین همسرداری اسلامی»  و آموزش روابط صحیح همسران برنامه‌ریزی و اجرا کرد.

وی گفت: پیش‌ازاین و در ابتدای هفته ازدواج نیز نشست‌های کارگاه‌ها در مناطق محروم و روستایی شهرستان بجنورد و نیز مناطق ویژه اجتماعی این شهرستان با حضور ناهید حسینی، از اساتید حوزه و دانشگاه مشهد و  مشاور خانواده برگزار شد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی تصریح کرد: همایش‌های «آیین همسرداری اسلامی»  به مدت دو روز در شهرستان‌های اسفراین و جاجرم و نیز بجنورد و راز و جرگلان برگزار شد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی اظهار داشت: مریم تودرویانی، مشاور خانواده و استاد دانشگاه مشهد به‌عنوان مدرس در این نشست‌ها مباحث خانواده را مطرح و برای حاضران نکات همسرداری را آموزش دادند.

وی تحکیم بنیان خانواده در گرو آموزش به اعضای خانواده دانست و خاطرنشان کرد: امروزه خانواده و در داخل آن مادر به‌عنوان منبع مهر، محبت، فداکاری و تربیت فرزند، نقش بسیار زیادی در پیشبرد اهداف متعالی خانواده دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha