جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عرفان

حوزه/ استاد حوزه در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه چادگان گفت: هدف تمام امامان، پیشوایان دین و صد و بیست و چهار هزار پیامبر ما در دین اسلام طلبگی و خود سازی و دیگر سازی بوده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین حسن عرفان، صبح امروز در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه چادگان، گفت: مبحث عوامل موثر در موفقیت انسان های بزرگ، یک مبحث مهم و بزرگ جهانی و موضوع اصلی بحث تمام دانشمندان بزرگ جهان است.

وی در ادامه با اشاره به رمز موفقیت انسان های بزرگ در گذشته تا امروز، بیان داشت: فاصله گرفتن از انسان های عادی و بیشترین وقت خود را برای مباحث اصلی زندگی صرف کردن مهم ترین رمز موفقیت به حساب می آید.

استاد حوزه  علمیه قم با بیان این که اولین و مهم ترین قدم برای موفقیت شناخت هدف و کاوش درباره هدفی خاص برای زندگی و علم است، افزود: عدم شناخت هدف باعث سردرگمی و از دست دادن ارزشمندترین ساعات جوانی و همت گماردن برای شناخت هدف باعث تمرکز بر روی راه اصلی می شود.

وی با تاکید بر لزوم داشتن هدف و شناخت دقیق آن تصریح کرد: بر روی کره زمین هدفی والاتر از طلبگی و طلبه بودن نیست و داشتن هدف مشخص در این عرصه، باعث چشم دوختن به راه و رسیدن به اوج کمالات و اخلاق می شود.

حجت الاسلام والمسلمین عرفان با اشاره به اهداف تعیین شده در حوزه های علمیه عنوان کرد: تربیت انسان های با اخلاق و موفق فقط در حوزه انجام می شود و طلاب به اوج اهداف والای خود راهنمایی می شوند.

حوزه، پایگاه امام زمان(عج) است

وی در ادامه با مقایسه فضای حوزه و دانشگاه گفت : دانشگاه ها فقط به ابزار سازی می پردازند و از مهم ترین اصل که همان انسان سازی است عقب مانده اند.

این محقق حوزوی تصریح کرد: حوزه، پایگاه امام زمان(عج) است و تنها جایی که مسئولیت انسان سازی و پرورش اهداف والا دارد، حوزه های علمیه است.

وی  با اشاره به این که انسان ها در تمام کره زمین تشنه معنویت هستند، عنوان کرد: دنیا طالب دین و معنویت است که در این خصوص هدف ما روشن و واضح و هدف آنها تار و نامعلوم است.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر این که رساندن مردم به توحید و کشاندن انسان ها به بردگی خدا به جای بردگی انسان مهم ترین هدف امامان در طول تاریخ انسانیت بوده، ادامه داد: انسان برای جمع آوری ثروت و پس انداز قدم به این دنیا نگذاشته و اهداف شکوهمند و والاتری در انتظار اوست.

حجت الاسلام والمسلمین عرفان با اشاره به این که یکی دیگر از عوامل موفقیت پشتکار برای رسیدن به هدف، تلاش برای هدف و استفاده از تمام وقت ها برای انجام امور مربوط به رسیدن به هدف است، اظهار کرد: فقر، تنگدستی و موانع پیش روی انسان های موفق، مانع رسیدن آنها به موفقیت نبوده است.

وی با تاکید بر اینکه طلاب باید امام زمان خود باشند، تصریح کرد: اگر قدرت ذهنی ما بر روی هدفی متمرکز شود قطعا منجر به زایش علمی نو و دست آوردهای تازه خواهد شد، عشق و علاقه به هدف باعث حرکت و رشد در مسیر انتخاب شده است.

انتهای پیام

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha