سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حرکت اسلامی افغانستان

حوزه/ حجت‌الاسلام و المسلمین ابوجهاد سید محمد هادی هادی و محمد نذیر احمدزی معاون دوم مجلس نمایندگان، ضمن محکوم نمودن حمله تروریستی به مسجد امام زمان(عج)، بر وحدت و اخوت اسلامی تاکید کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شب گذشته نشستی با هدف محکومیت حمله تررویستی به مسجد امام زمان(ع) در کابل توسط حرکت اسلامی افغانستان برگزار شد.

در این نشست حجت‌الاسلام و المسلمین ابوجهاد سید محمد هادی هادی و محمد نذیر احمدزی معاون دوم مجلس نمایندگان، ضمن محکوم نمودن حمله تروریستی به مسجد امام زمان(عج)، بر وحدت و اخوت اسلامی تاکید کردند.

در این نشست که با حضور سران ولایات لوگر، پکتیا، پروان، میدان وردک و شمالی برگزار شده بود، معاون دوم مجلس نمایندگان با ابراز همدردی با خانواده‌های شهدا و مجروحان، از رئیس جمهور افغانستان خواست برای تامین امنیت شهروندان، مساجد و تکایا اقدام جدی نماید.

احمدزی حمله به مساجد و تکایا را حمله به تمام مردم افغانستان خواند وگفت: در این مصیبت همه مردم افغانستان شریک می‌باشند.

در خانه خدا سَر زنان را از تن جدا کردند

رهبری حرکت اسلامی نیز گفت: جنایت و فاجعه در مسجد امام زمان(عج) با جنایات دیگر متفاوت بود و در این حادثه‌ غم‌انگیز و وحشتناک، با چاقو شاهرگ زنان را زدند و در خانه خدا سَر زنان را از تن جدا کردند و اطفال، دختران و زنان بیش‌ترین تلفات این جنایت اسفناک و غم‌انگیز را تشکیل دادند.

بی‌توجهی رئیس جمهور و ابراز همدردی پس از روی‌داد

حجت الاسلام هادی،‌ خطاب به رئیس جمهور گفت: به جای پناه بردن به بیرون و کشورهای بیگانه، از ملت افغانستان کمک بخواه و دروازه‌های ارگ ریاست جمهوری را باز نموده، با مردم سُخن بگو و برای آوردن صلح و آرامش به کشور اقدام کن.

خانواده رئیس جمهوری از مردم عذرخواهی کردند

وی ادامه داد: بی‌توجهی رئیس جمهور و ابراز همدردی پس از روی‌داد، هیچ دردی را دوا نمی‌کند و مردم افغانستان جنایت تاریخی مسجد امام زمان(عج) را فراموش نخواهند کرد.

برخی از خانواده رئیس جمهوری نیز که در این نشست حضور داشتند، به خاطر فاصله‌های ایجاد شده میان مردم و رئیس جمهوری، از مردم عذرخواهی نموده و گفتند: تلاش می‌کنند این فاصله‌ها را کاهش داده و از بین ببرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha