پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دوره کارآموزی مسکو

حوزه/ دوره "آشنایی با تعالیم اسلامی در واقعیت های مدرن" در "نیژنی نووگورود" روسیه ویژه ۶۰ کارآموز از کارکنان سازمان های آموزش معنوی، چهره های مذهبی، کارکنان اداره روحانیون و مسلمانان برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» دوره های بازآموزی "آشنایی با تعالیم اسلامی در واقعیت های مدرن" برای کارکنان سازمان های آموزشی معنوی، چهره های مذهبی، کارکنان اداره روحانیون و مسلمانان در نیژنی نووگورود روسیه برگزار شد و  بیش از 60 کارآموز در مراسم پایان دوره، موفق به کسب گواهینامه شدند.

در مراسم رسمی ارائه گواهی های پایان این دوره، مفتی ریل گینوتین از ناحیه فدرال جنوبی؛ منصور حسینوف رئیس شورای علمای دژ ناسیونوگورود؛ منیر بیوزوف رئیس شورای علمای مسلمانان سنت پترزبورگ و دمیر خواسینوف از شورای علمای مسلمانان منطقه لنینگراد ، همچنین نماینده مجلس نمایندگان، رئیس کلیسای ارتدوکس روسیه و نماینده وزارت امور خارجه، تعدادی از امامان جماعت محلی و کارآموزان دوره حضور داشتند.

موضوعات کارآموزی، مهم و مرتبط با مسایل دینی بود

جورا توراوف، امام منطقه ریازان در مراسم پایانی این دوره گفت: احساس افتخار می کنم  از این که همه ما فرصت تحصیل در اینجا را داشتیم و خدا را شاکر  هستم.

وی با بیان این که برای دانش آموزان شرایط عالی مهیا شده بود، اظهار داشت: در این دوره آموزشی از معلمان عالی و خوبی استفاده شد، موضوعات  مطرح شده نیز در طول کارآموزی، مهم و مرتبط با مسایل دینی و به روز بودند.

امام  منطقه ریازان افزود: از دانشجویان این دوره، همچنین از مفتی "رحل گاسپور گینتدین"، ادارۀ روحانی مسلمانان فدراسیون روسیه، موسسه اسلامی مسکو، شورای منطقه منطقه نیژنی نووگورود و تمام سازمان دهندگان و معلمان برای برگزاری خوب دوره تشکر و قدردانی می کنم.

اهمیت آشنایی مسلمانان با مسایل روز

رودام کورمشین، امام، منطقه تامبوف نیز در ادامه مراسم با اشاره به اهمیت آشنایی مسلمانان با مسایل روز که در حیطه علوم اسلامی قرار دارد، گفت: برای من بسیار مهم است که به عنوان یک امام جماعت و مبلغ دینی، برای فعالیت در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی با مسایل روز مرتبط با دین مبین اسلامی آشنا شوم.

وی بیان داشت:  با توجه به این که مسلمانان به ویژه جوانان، در روسیه به دلیل کمبود هایی که  وجو دارد، بیشتر اطلاعات دینی خود را از اینترنت دریافت می‌کنند، برگزاری این گونه دوره ها بسيار خوب بوده و موضوعات بسيار مهمي را در بر مي‌گيرد که برای کمک به مسلمانان روسیه به ما یاری می رساند.

امام، منطقه تامبوف افزود: معلمان دوره بسیار واجد شرایط بودند و تمام سوالات ما را پاسخ دادن  من می‌خواهم از مسئولان برگزار کننده بخواهم این دوره ها را بیشتر برگزار نمایند.

خاطر نشان می شود: برگزارکنندگان دوره، اداره معنوی مسلمانان فدراسیون روسیه، موسسه اسلامی مسکو  و موسسه کشورهای آسیایی و آفریقایی از دانشگاه دولتی مسکو بوده اند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha