پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ دیدار طلاب حوزه‌های علمیه استان تهران با رهبر معظم انقلاب

حوزه/ بیان حرف نو بر اساس نگاه دینی و انقلابی در فضای مجازی ، خواسته و مطالبه مقام معظم رهبری از جوانان مومن و انقلابی در راستای دفاع از آموزه های دینی و آرمان های انقلابی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، رهبر معظم انقلاب روز گذشته طی سخنانی در دیدار طلاب و اساتید حوزه علمیه تهران، به نکات بسیار مهمی اشاره کردند؛ از لزوم بیان حرف های نو و جذاب دین برای نسل جوان تا بهره گیری درست از فضای مجازی به عنوان یک فرصت تبلیغی در راستای نشر آموزه های دینی و نیز تاکید بر اهمیت و ضرورت حفظ و تقویت هنجارهای انقلابی در عصر کنونی به خصوص از ناحیه مسئولان.

در این میان آنچه که به خصوص معظم له خطاب به حوزویان مطالبه گری فرمودند ناظر به استفاده مطلوب از ظرفیت گسترده ای چون فضای مجازی در جهت پاسخ به شبهات و نیز دفاع از هنجارها و ارزش های انقلابی و اسلامی است و این که به تعبیر ایشان برای تبیین اسلام و دفاع از آموزه های آن باید با حرف نو، نسل جدید را جذب کرد.

آنچه مسلم است این که در سال های اخیر ، حجم شبهات علیه انقلاب اسلامی چنان شدت گرفته و از سوی دستگاه های رسانه ای دشمن علی الخصوص از طریق فضای مجازی پمپاژ شده که با هیچ دوره دیگری نمی توان آن را مقایسه کرد و به دقیقاً از همین روست که مقام معظم رهبری در سال های اخیر از جمله در همین دیدار، هوشمندانه و البته دردمندانه نسبت به خطر تحریف انقلاب از طریق جنگ نرم فرهنگی و رسانه ای هشدار داده و خواستار اهتمام دلسوزان انقلاب برای خنثی کردن این راهبرد و توطئه شوم دشمن شده اند

در این میان چه کسی است که نداند بیشترین اُمید حضرت ایشان به حرکت های خودجوش مردمیِ امت حزب الله است؛ خاصه نسل جوان حوزه و دانشگاه که هم در حیطه خود متخصص است و هم متعهدانه به دنبال رفع دغدغه ها و نگرانی های ولی امر مسلمین جهان می باشد.

تردیدی نباید داشت به هر میزان که به لحاظ فکری و رفتاری از اصل انقلابی بودن فاصله بگیریم به همان نسبت از ماهیت و هدف انقلاب دور شده ایم و از این حیث، تقویت روحیه و تفکر انقلابی برای حفظ و بقای نظام اسلامی به ویژه در بین نسل جدید ضرورتی انکارناپذیر به شمار می رود.

در واقع آنچه مهم است این که می بایست این روحیه و تفکر انقلابی همچون نخ تسبیحی، وصل کننده نسل گذشته و نسل فعلی و نسل های آتی باشد و در هر دوره ای نیز البته بر این مهم به اقتضائات زمانه توجه جدی صورت گیرد تا مبادا شاهد گسست نسل های بعدی از آرمان های انقلابی و اسلامی نباشیم که اگر خدای ناکرده این گونه شد نباید انتظار تداوم معجزه وار انقلاب را داشت.

نکته حایز اهمیت دیگر در این وجیزه آن که در زمانه پرشتاب و البته پرهیاهوی فعلی که شبکه های اجتماعی و ابزارهای نوین خاصه در بستر فضای مجازی در امر اطلاع رسانی و جهت دهی به افکار عمومی یکه تازی می کنند، بیم آن می رود که دشمنان انقلاب و نظام اسلامی به تحریف آرمان های انقلابی از طریق همین فضای مجازی دست بزنند که البته مع الاسف این مهم صورت گرفته است.

توجه به این مساله بیشتر از آن حیث ضروری به نظر می رسد که بدانیم نسل جدید دیگر حتی نسل صرفاً اینترنت و رایانه هم نیست بلکه بیشتر باید آن را نسل تلفن های همراه هوشمند و شبکه های اجتماعی دانست و لذا چنانچه ما بتوانیم از این فرصت و ظرفیت عظیم نهایت استفاده را ببریم، توانسته ایم در مسیر حفظ و تقویت روحیه انقلابی گام های جدی تری برداریم.

مخلص کلام آن که ما باید ارزش ها و باورها و تفکر انقلابی را برای نسل جوان با ادبیات درست و به تعبیر رهبری برپایه حرف نو تبیین کنیم و در پیشبرد اهداف فرهنگی انقلاب از فرصتی که فضای مجازی امروز در اختیارمان گذاشته به اندازه و به موقع استفاده کنیم.

سید محمد مهدی موسوی

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha