پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محمدحسین حق جو

حوزه/ همه باید خود را مسئول بدانند؛ عدم مسئولیت پذیری در قبال انقلاب باعث می شود، بعضی از روشنفکران فکر کنند، انقلاب و آثار آن کهنه شده و برکات گذشته را ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین حق جو در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار طلاب و فضلای حوزه علمیه استان تهران به تاکید معظم له بر نقش روحانیت در پیشبرد اهداف بلند انقلاب و تبلیغ مؤثر در فضای مجازی، اشاره کرد و اظهار داشت: شرایط حساسی در جامعه و فضای مجازی از لحاظ هجمه فرهنگی و عقیدتی دشمنان وجود دارد و این امر می طلبد، طلاب توجه بیشتری به امر تبلیغ در این فضا داشته باشند که از دغدغه های مقام معظم رهبری است.

این کارشناس مذهبی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که ادعای برخی افراد و نویسندگان مبنی بر تمام‌شدن مبارزه و انقلاب اسلامی نادرست و «خیانت به انقلاب» است بیان داشت: اسلام دین کامل و برگرفته از قرآن و سخنان اهل بیت(ع) است و هرگز کهنه نخواهد شد، چرا که هر روزبا دقت در مبانی اصیل دینی، مسئله تازه ای کشف می شود.

 وی گفت: یکی از رسالت های حوزه، تبیین درست آموزه های دین است، ولی متأسفانه نتوانستیم از مبانی غنی اهل بیت(ع) برای ترویج دین، نهایت استفاده را ببریم و این درحالی است که تلاش دشمنان برای تخریب و ترویج عقائد باطل مانند تفکر داعشی و وهابیت روز به روز در حال افزایش است.

این مشاور حوزوی با تاکید براینکه در حوزه، ظرفیت و استعدادهای فروانی وجود دارد، ولی شاهد بعضی بی مهری ها و عدم حمایت ها در مباحث مختلف در حوزه می باشیم، گفت: اگر از ظرفیت موجود در حوزه همانند مسائل دیگر حمایت شود، روحانیت می تواند مؤثر تر در رخداد و وقایع مختلف عمل کند.

حجت الاسلام و المسلمین حق جو بابیان اینکه برای تبیین اهداف و آرمان های انقلاب، نباید از هیچ تلاشی فرو گذاری کرد، اظهار داشت: همه باید خود را دراین واقعه مسئول بدانند؛ عدم مسئولیت پذیری در قبال انقلاب باعث می شود بعضی از روشنفکران فکر کنند انقلاب و آثار آن کهنه شده و برکات گذشته را ندارد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha