جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در جمع مردم نهبندان

حوزه/ عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی در جایگاه حفظ اسلام، فرمانده و پرچم‌دار هستند، گفت: مسئولان باید با همدلی و تلاش جهادی در جهت رفع مشکلات اقتصادی مردم تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سالروز سفر مقام معظم رهبری به شهرستان نهبندان که در مصلی نماز جمعه این شهرستان برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت امام محمد باقر(علیه‌السلام)، محبت و عارف بودن به حق امام باقر (علیه‌السلام) را وظیفه هر مسلمانی دانست و اظهار کرد: مهم‏ترین راه ایجاد عشق و محبت نسبت به این امام بزرگوار، آگاهی از معرفت، کمالات و شناخت فضایل شخصیتی آن امام همام است.

عضو هیئت رئیسه محلس خبرگان رهبری محبت نسبت به امام باقر(علیه السلام) را دارای مقدمه و مؤخره‌ معرفی و اظهار کرد: مقدمه آن، کسب معرفت نسبت به اهل بیت(علیهم‌السلام) و مؤخره آن اطاعت و تبعیت از این حضرات است.

عضو مجمع تشحیص مصلحت نظام افزود: معرفت و شناخت مقدمه محبت است، زیرا محبتی که از طریق شناخت و معرفت به دست بیاید در فراز و فرودها و لغزشگاه‌ها زندگی از بین نمی‌رود.

وی، حق امام باقر(علیه‌السلام) و دیگر حضرات معصومین(علیهم‌السلام) را تأسی به تفکر، اندیشه و سیره زندگی ایشان معرفی و بیان کرد: حضرات معصومین(علیهم‌السلام) بهترین الگو برای زندگی بشریت هستند، نیاز به الگو یکی از احساسات آدمی است و استکبار تلاش دارد الگوهای توحیدی را در جوامع اسلامی تغییر دهد.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه خداوند متعال در وجود هر انسانی هم الگوپذیری و هم الگو شدن قرار داده است، اظهار کرد: انسان‌ها در پوشش، چهره ظاهری، علم و دانش و در عرصه‌های گوناگون به دنبال الگو برای خود هستند، اسلام ابراهیم خلیل‌الله(علیه‌السلام)، پیامبر اکرم(ص)، امامان، انبیاء، اوصیای الهی و عالمان دینی را به عنوان الگوهای زندگی انسان معرفی می‌کند.

وی تصریح کرد: امام راحل، رهبر معظم انقلاب و شهدای عالی قدر بهترین الگوها برای جامعه ما هستند، اینان الگوهایی هستند که علم صائب و عمل صالح دارند؛ انسان باید الگو پذیر ائمه معصومین(علیهم‌السلام) باشد تا خود به الگوی دیگران تبدیل شود.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: آمادگی مردم برای خطر کردن در راه دفاع از اسلام و انقلاب، کشور ما را از تهدیدات حفظ می‌کند و این یکی از مؤلفه‌های قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران است

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی در ادامه به بنیه دفاعی کشور اشاره و عنوان کرد: بنیه دفاعی کشور برای جنگیدن نیست، برای نجنگیدن است؛ قدرت موشکی ایران برای آن بوده که کسی جرأت تعرض به این میهن سرافراز را نداشته باشد و بداند مردان و زنانی در این کشور هستند که برای دفاع از ارزش‌ها حاضرند خود را به خطر بیاندازند.

وی، توانمندی صلح آمیز هسته‌ای، علم و فناوری و توانمندی نیروهای فرهیخته را از مؤلفه‌های قدرت بازدارنگی ایران اسلامی دانست و گفت: با وجود مؤلفه‌های بازدارندگی متعدد در ایران اسلامی، مهمترین مؤلفه قدرت بازدارندگی در کشور ما روحیه خطر کردن مردم است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این مطلب که امروز در جایگاه حفظ اسلام، رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمانده و پرچم‌دار هستند، اظهار کرد: شرایط نیروهای مسلح ما بسیار متفاوت با پیش از پیروزی انقلاب اسلامی است، امروز مردم در کنار نیروهای مسلح هستند؛ پایگاه‌های نیروهای مسلح ما پادگان‌های نظامی نیست، بلکه قلب مردم است.

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی با تأکید بر لزوم ایجاد انسجام و اتحاد در میان مسئولان برای خدمت رسانی به مردم، بیان کرد: مسئولان باید با همدلی و تلاش مضاعف در جهت رفع مشکلات اقتصادی مردم تلاش کنند.

وی با اشاره به گروه‌های جهادی که از سوی آستان قدس رضوی به مناطق محروم استان خراسان جنوبی و شهرستان نهبندان اعزام می‌شوند، بیان کرد: ورود فعال دولت در عرصه خدمت رسانی به مناطق محروم استان خراسان جنوبی در کنار گروه‌های جهادی اعزامی به این مناطق می‌تواند موجب گره گشایی از بسیاری مشکلات مردم شود.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه نجابت و فرهنگ دینی در زنان و مردان خراسان جنوبی موج می‌زند، ابراز کرد: سرمایه تدین و دینمداری مرزنشینان این کشور باعث شده که نه تنها شهر و دیار خود بلکه کشور را حفظ کنند، این سرمایه‌ای بزرگ برای کشور است که باید از آن صیانت کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha