چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
شیخ جعفر ابراهیمی

حوزه/ شیخ ابراهیمی گفت: عشایر عراق نیازمند راهنمایی هستند، زیرا برخی اوقات جریان هایی در میان عشایر رخنه می کند که نیت شومی دارند و می خواهند با استفاده از ظرفیت های خود از عشایر در جهت منافع و اهداف بیگانگان سوء استفاده کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام شیخ جعفر ابراهیمی از سخنرانان معروف عراق که در نشست اخیر عشایر عراق در حرم مطهر امام حسین علیه السلام شرکت داشت گفت: جهت گیری های سیاسی مردم عراق در حال تغییر و تبدیل است و در چنین شرایطی ضروری است که ارتباط میان نهاد دینی و عشایر عراق تقویت شود.

شیخ ابراهیمی با اشاره به حضور خود در نشست اخیر عشایر عراق در حرم حسینی گفت: عشایر عراق نیازمند راهنمایی هستند، زیرا برخی اوقات جریان هایی در میان عشایر رخنه می کند که نیت شومی دارند و می خواهند با استفاده از ظرفیت های خود از عشایر در جهت منافع و اهداف بیگانگان سوء استفاده کنند.

وی افزود: رابطه میان عشایر و نهاد دینی باعث می شود عشایر در راه درست و صحیح و احیاء سنت ها و آیین ها و فرهنگ زیبای عراق گام بردارند و سنت هایی را در جامعه زنده کنند که روزی منشأ حکمت و رفتار زیبای انسانی بود.

این سخنران عراقی ادامه داد: برگزاری چنین نشست هایی مفید است، زیرا موجب تقویت ارتباط میان عشایر و نهاد دینی می شود و ما بر این باوریم که ارتباط میان این دو نهاد باید قوی و محکم باشد، زیرا هر دو یک سرنوشت و راه دارند که آن چیزی جز سازندگی و آبادانی عراق نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha