پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام محمودی کنگان

حوزه/ امام جمعه کنگان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار طلاب تهران، گفت: رهنمودهای معظم له نقشه راه حوزه های علمیه و طلاب و روحانیون است و باید برای اجرای آنها تلاش جهادی کرد، چرا که امروزه بشر و به ویژه قشر جوان به حرف های نو نیاز دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام محمود محمودی، در مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه علی بن ابیطالب(ع) کنگان با تسلیت شهادت امام محمد باقر(ع) گفت: حوزه علمیه از افتخارات این شهر است که به فضل الهی در عرصه های مختلف خوش درخشیدند.

امام جمعه کنگان به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع طلاب و روحانیون تهران اشاره کرد و بیان داشت: نشست سه ساعته رهبر معظم انقلاب با طلاب و روحانیون نشان از اهتمام ایشان به حوزه های علمیه است به این معنا که حوزه های علمیه یکی از مهمترین و اهم ترین مکان و امور کشور است.

وی، امام جمعه کنگان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار طلاب تهران، گفت: رهنمودهای معظم له نقشه راه حوزه های علمیه و طلاب و روحانیون است و باید برای اجرای آنها تلاش جهادی کرد، چرا که امروزه بشر و به ویژه قشر جوان به حرف های نو نیاز دارند.

حجت الاسلام محمودی به آثار مثبت حوزه علمیه در شهرستان کنگان اشاره کرد و گفت: به فضل الهی مدرسه علمیه علی بن ابیطالب(ع) این شهر از زمان تأسیس تاکنون منشأ برکات فراوانی بوده و با حضور مستمر در جامعه و کمک رساندن به سپاه و بسیج و نیز در عرصه های مختلف همواره نقش آفرینی کرده است.

مسئول مدرسه علمیه علی بن ابیطالب(ع) کنگان اظهار داشت: امروز همه اساتید این مدرسه حکم دار هستند و طلاب این مدرسه در آزمون های علمی و پژوهشی توانسته اند چه در سطح استان و چه در کشور حائز رتبه های برتر شوند و در جشنواره های پژوهشی همچون علامه حلی بدرخشند.

امام جمعه کنگان به آماری از طلاب این مدرسه اشاره کرد و بیان داشت: در چند سال قبل تعداد 12 طلبه در این شهر مشغول به تحصیل بوده است اما به فضل الهی در حال حاضر این آمار به 80 نفر رسیده است.

وی خواستار جدی گرفتن امر تحصیل و خواندن درس شد و ابراز داشت: شرط تأثیرگذاری در جامعه داشتن علم است همچون اینکه امام راحل به واسطه داشتن نصاب علمی توانست این انقلاب را مدیریت کند.

حجت الاسلام محمودی بر شناخت خدا و اهل بیت(ع) تاکید کرد و گفت: اگر امروز شاهدیم که همه دنیا در مقابل امام و رهبری خشوع می کنند به خاطر این است که در برابر خدا خاشع هستند؛ باید تلاش کرد معرفت خود را نسبت به پروردگار و اولیای الهی بالا ببریم چراکه حوزه علمیه بایستی معرفت الهی را خوب بفهمد تا بتواند به خوبی آن را به جامعه هدف منتقل کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha