سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه بوشهر

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر به پیشرفت حوزه علمیه در سطح استان اشاره کرد و بیان داشت: چرخه علوم حوزوی در استان تکمیل شده است و با راه اندازی پایه دهم، تمامی سطوح حوزه علمیه از سطح یک تا چهار و نیز درس خارج در این این استان تدریس می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر حجت الاسلام والمسلمین رضا خدری، در مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه علی بن ابیطالب(ع) کنگان با تسلیت شهادت امام محمد باقر(ع) بالاترین کمال را تفقه در دین عنوان کرد و گفت: استخراج مسائل دینی از کتب و سنت از رسالت و وظیفه اصلی حوزه های علمیه و طلاب می باشد که به عنوان بالاترین کمال در کلام امام محمد باقر(ع) است و پس از آن صبر نسبت به سختی و مشکلات زندگی است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر به بارزترین ویژگی امام محمدباقر(ع) اشاره کرد و گفت: مبارزه با تحریفات و انحرافات نسبت به دین و اسلام یکی از مهمترین رسالت این امام همام بوده است که باید از زندگانی آن درس گرفت؛ در آن زمان با وجود اینکه خدا، قرآن و کلام پیامبر در بین مردم بود، اما حاکمیت ظلمی که وجود داشت باعث می شود که از نام پیامبر(ص) به گونه ای که برای تحریف دین بود، استفاده کنند که امام محمد باقر(ع) و پس از آن امام صادق(ع) مبارزات هرچند پنهان برای جلوگیری از تحریف دین انجام دادند.

وی افزود: پس از واقعه عاشورا امام محمد باقر(ع) قیام فرهنگی خود را به صورت خاموش انجام می داد و با انحرافات مبارزه می کرد و همین مبارزات این امام بود که الان تفسیر و برداشت صحیح از دین را به ما یاد داده است؛ حقانیت اهل بیت(ع) روشن است و این حقانیت از یک منبع غنی و صحیح اسلام به ما رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین خدری، رسالت امروز حوزه های علمیه را بسیار سنگین عنوان کرد و اظهار داشت: حوزه های علمیه میراث دار مکتب امام محمد باقر(ع) و امام صادق(ع) هستند و همان مفاهیم را امروز به مردم منتقل می کنند، چراکه بهترین کلام زندگی ساز همین سخنان و سیره اهل بیت(ع) است؛ علم اهل بیت(ع) است که می تواند بشر را به سر منزل مقصود برساند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر مبارزه فرهنگی به صورت تشکیلاتی را یکی دیگر از رسالت های امام محمد باقر(ع) دانست و گفت: این امام عده ای را دور خود جمع می کرد و موضوعات علوم دینی را به آنان می آموخت و تشکیلاتی که در حال حاضر در حوزه های علمیه دیده می شود به نوعی در زمان این امام نیز وجود داشته است.

وی با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب، میزان تحولات در حوزه های علمیه پس از انقلاب را استثنایی عنوان کرد و گفت: قبل از انقلاب حوزه های علمیه منزوی و کاری به مسائل جامعه و دنیا نداشت اما امروز این حوزه علمیه فعال است.

حجت الاسلام والمسلمین خدری با بیان اینکه امروز مکتب اهل بیت(ع) با خطر انحرافات از سوی دشمن مواجه شده است گفت: فاصله گیری عده ای جوانان از اهل بیت(ع) و دین به دلیل همین انحرافات است و حوزه علیمه باید تلاش کند کار علمی را به صورت تشکیلات انجام و اخلاق و معنویت خود را به نقطه مد نظر امام محمد باقر(ع) برساند.

وی افزود: استخراج علوم دینی از اهل بیت(ع) توأم با تربیت و کسب معنویت و فضائل است و اگر یکی از این دو باشد ناقص خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر به پیشرفت حوزه استان اشاره کرد و بیان داشت: چرخه علوم حوزوی در استان تکمیل شده است و با راه اندازی پایه دهم تمامی سطوح حتحصیلی وزه از سطح یک تا چهار و نیز درس خارج در این این استان تدریس می شود.

حجت الاسلام والمسلمین خدری خواسته  امام محمد باقر(ع) را تشکیل حکومت اسلامی عنوان کرد و بیان داشت: امروز این حکومت اسلامی به برکت خون هزاران شهید به پا شده است؛ حوزه علمیه به عنوان مادر این انقلاب رسالت سنگینی را بر عهده دارد که در مرحله نخست حفظ انقلاب و بعد از آن تقویت انقلاب است.

گفتنی است، در این مراسم طلاب مدرسه علمیه علی بن ابیطالب(ع) کنگان به مناسبت شهادت امام محمد باقر(ع) به سوگواری و مدیحه سرایی پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha