شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 424590
۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱
تصاویر/ مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله روح الله شاه آبادی

حوزه/ با حضور مراجع و علما و فضلا و مسئولان ملی و استانی، مراسم اولین شب ارتحال عالم جلیل القدر، آیت الله مرحوم روح الله شاه آبادی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مراسم ترحیم آیت الله مرحوم روح الله شاه آبادی سه شنبه شب با حضور گسترده مراجع و علما و فضلا وبزرگان حوزه در مسجد امام حسن عسکری(ع) قم برگزار شد.

در این مراسم که پس از نماز مغرب و عشا آغاز شد، آیات اعرافی، مقتدایی، علوی بروجردی، صلواتی و... حضور داشتند. همچنین در این مراسم نمایندگان دفتر رهبری در قم، بیوت مراجع عظام تقلید و اعضای جامعه مدرسین و مجلس خبرگان رهبری، مهندس سید مهدی صادقی استاندار قم و مهندس رضا سیار فرماندار شهر مقدس قم و علماو فضلا و مسئولان استانی و ملی حضور داشتند.

در این مراسم که با مدیحه سرایی حاج رضا زنجانی و قرائت قرآن نیز همراه بود؛ حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری به ذکر مباحثی پیرامون اهمیت رعایت جایگاه علم و عالم و عمل به علم و همچنین جایگاه رفیع خانواده آیت الله شاه آبادی پرداخت.

آیت الله شیخ روح الله شاه آبادی فرزند آیت الله العظمی حاج شیخ محمد علی شاه آبادی در سال 1309 در قم متولد شد.

آیت الله شاه آبادی که در سلوک الی الله از نوادر روزگار بودند، سال های متمادی در حوزه های علمیه تهران، قم و نجف اشرف در محضر آیات عظام بروجردی، سیداحمد خوانساری، سید محمدتقی خوانساری، علامه طباطبایی، آیت الله خویی، حجت و اراکی « رحمت الله علیهم» زانوی شاگردی بر زمین زده و سال های بلند نیز به تربیت طلاب علوم دینی همت گماردند.

ایشان علاوه بر تدریس فقه و تفسیر، شاگردان را به سیرالی الله و بهره مندی از مقام ولایت کبری رهنمون می کرد و از برکت انفاس والایش بسیاری از مؤمنان متنعم می شدند، به گونه ای که قریب به چهار دهه قائم الیل و صائم النهار بودند.

معظم له در نهضت اسلامی همواره همراه امام خمینی بوده و پیشینه مبارزات ایشان به قبل از سال 42 و سعی بلیغ در زمینه سازی حضور امام خمینی در عراق منتهی می شود.

ایشان پس از اخراج از عراق توسط رژیم بعث و بازگشت به ایران در قم مستقر شده و به تربیت طلاب در حوزه علمیه قم همت گماردند و تاکنون نیز برکت دعاهایشان بسیاری از مؤمنان متنعم کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha