پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله روح الله شاه آبادی / حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری

حوزه/ خطیب حوزوی بر لزوم تلاش حوزویان در جهت گام نهادن در مسیر علمای بزرگ که راه اخلاق و علم و تعلیم و تبلیغ است تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری سه شنبه شب در مراسم ترحیم آیت الله روح الله شاه آبادی در مسجد امام حسن عسکری(ع) گفت: پیامبر اکرم(ص) روزی به مسلمانان فرمودند که قومی هستند که از انبیا و شهدا نیستند ولی این دو گروه به آنها غبطه می خورند.

وی افزود: زیرا نهالی که پیامبر اکرم (ص) کاشتند توسط این گروه بالنده تر شد ولی شهدا به مقام رفیع این قوم که بر منبرهایی از نور خواهند نشست غبطه می خورند.

این خطیب حوزوی تصریح کرد: پیامبر ادامه داده اند که این مقام از این جهت به این قوم داده می شود که این گروه مردم را با خدا آشنا می کنند و سعی می کنند که دل مردم را خدایی کنند و هم مردم را محبوب خدا می کنند و هم خدا را محبوب مردم می کنند.

وی بیان کرد: این قوم، همان علما و روحانیون عامل با اخلاص هستند که در کوی و برزن و در طول تاریخ با قلم و زبان و فعل خود محبت خداوند را در دل مردم می نشانند و آنچه خدا دوست دارد را در دل مردم نیز محبوب می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری بیان کرد: وقتی خداوند متعال این همه روی عالم بودن و علم تاکید کرده است نباید چنین فکر کنیم که اگر در قم ماندیم و تبلیغ نکردیم به جای درس و بحث و پژوهش کاربردی و حضور در کوی و برزن و در مناطقی که به ما نیاز دارند حضور نیافتیم از این همه برکات بهره می بریم.

وی گفت: علمای دین از دیرباز و امروز هم با پرورش خوبی که در حوزه انجام می شود برای ماموریت های بزرگی باید خود را آماده کنند زیرا امروزه شبهات از درو دیوار و فضای مجازی یبر سر مردم میریزد و افرادی چون وعاظ که در کل کشور و حتی کشورهای خارجی حضور پیدا می کنند می توانند بگویند که چقدر مردم ما شیفته فراگرفتن علم دین و مباحث دینی و معارف قرآن و اهل بیت(ع) هستند.

صالحی خوانساری بیان کرد: بزرگانی چون آیت الله شاه آبادی که استاد عرفان امام بود و فرزندان ایشان از برکاتی چون علم و فضل و زهد برخوردار بودند و فعل آنها بزرگترین درس برای مردم و طلاب است که در مسیر حق قدم بردارند.

وی گفت: طلاب جوان باید عالمان بزرگ دین و اساتید خود را که متخلق به اخلاق الله هستند و علم و عمل و اخلاص و اخلاق و تبلیغ را با هم توام کردند ملاک عمل و راه خود قرار دهند زیرا طلاب و روحانیون نقش بسیار زیادی در تبیین معارف دین دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha