جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد

آیت‌الله طباطبایی نژاد گفت: شایسته است در هفته دولت دستاوردهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی را برای مردم در طول سی و هشت سال گذشته مطرح و تبیین کنیم، مردم باید تفاوت های با پیش از پیروز ی انقلاب اسلامی دریابند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد، صبح امروز در یادواره هزار شهید کارمند اصفهان در گلستان شهدا اظهار کرد: امروز روز خروج ابا عبد الله الحسین(ع) از مکه به طرف کربلا است و سالروز شهادت شهدای منا که با بی تدبیری و خیانت ال سعود خائن رقم خورد و تعدادی از حجاج به شهادت رسیدند.

مدیر حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه امروز سالروز مبارزه با تروریسم هم هست، گفت: معتقدم آیه شریفه قرآن کریم «خداوند متعال ارزش را برای کسانی قائل است که روی اعتقاد و ایمان خود تا اخرین لحظه استوار باشند» برای همه شهدا مناسب است، چه بسیار افراد و مجاهدانی که تا اخر عمر خود نتوانستند ایمان خود را حفظ کنند.

آیت‌الله طباطبایی نژاد ادامه داد: ارزش واقعی انسان از منظر خدا، حفظ ایمان تا آخر عمر است تا اخر عمر حفظ اعتقاد بسیار مشکل است، ایستادگی بر پیمان با خدا تا آخرین لحظه از اصول عاقبت بخیری و ارزشمندی است که شهدا مصداق بارز این امر است .

نماینده ولی فقیه در اصفهان خاطرنشان کرد: طبق آیات شریفه قرآن کریم، شهید پاک وارد صحرای محشر می شود و مستقیم وارد بهشت می شوند ولی درمقابل کسانی که مومنی را به دلیل ایمانشان بکشد، از سر وارد جهنم می شوند.

وی پیرامون هفته دولت نیزعنوان کرد: نامه 50 نهج البلاغه امیرالمومنین(ع) در این باره می فرماید، یکی ازحقوقی که مردم بر والی (اعم از رهبر، رئیس جمهور، دولتمردان و کارگزاران...) دارند این بوده که خود را به خاطر فضیلیتی که خداوند به او داده است، تغییر ندهد یعنی انکه پس از گرفتن پست ومقام رفتارش را مردم تغییر نکند.

عضو خبرگان رهبری افزود: طبق فرمایش امیر المومنین (ع) والی سعی کند قدرتی که خداوند به او داده است، برای نزدیک شدن به مردم استفاده کند و این راه و روش شهیدان رجایی و باهنر هم بود، در کل به تعبیر امام علی (ع) قدرت دولتمردان نباید باعث ایجاد حس برترجویی شود.

مدیر حوزه علمیه اصفهان  ادامه داد: یکی دیگر از حقوق مردم بر والی این است که چیزی را از شما مخفی نکند مگر در جنگ و اسرار جنگ است، باید با مردم صادق باشیم، اگر بی تدبیری کردیم با مردم بگوییم، حق دیگر مردم بر والی این است که حق شما را از زمانش تاخیر نیندازم و به موقع پرداخت کنم و حق دیگر این است همه مردم در برابر قانون برای ما یکسان باشد و تفاوتی میان فامیل خود و عامه مردم نگذارم.

آیت‌الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: امام علی (ع) می فرماید که حق والی بر گردن مردم این است که پس از انجام این حقوق، باید مردم از والی خود اطاعت کنند.

وی اذعان کرد: شایسته است در هفته دولت دستاوردهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی را برای مردم در طول سی و هشت سال گذشته مطرح و تبیین کنیم، مردم باید تفاوت های با پیش از پیروزی انقلاب اسلامی دریابند.

امام‌ جمعه اصفهان ابراز کرد: اگر در مقابل داعش جنایتکار و خائن که امروز از کشور لبنان و عراق رانده شده و به زودی از سوریه هم رانده می شود، جوانان و مشورت های ایران نبود، امروز داعش به مست ایران آمده بود، هر چه عصبانیت آمریکایی ها و کفار از ما بیشتر شود نشان از پیمودن راه صحیح نظام جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده ولی فقیه در اصفهان در پایان بیان کرد: استقلال، عزت و سرافرازی در میان جهانیان و زیر سلطه کفار نبودن مهمترین دستاوردهای حاکمیت برای ملت ایران است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha