جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله طبرسی-نماینده ولی فقیه در مازندران

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در مازندران با اشاره به نقش تأثیرگذار اساتید حوزه علمیه در حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی گفت: اساتید حوزه علمیه حافظ و مبلغ مبلغین انقلاب هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، آیت الله نورالله طبرسی، صبح امروز در جمع اساتید حوزه علمیه استان و خانواده آن‌ها در اردوی بصیرتی فرهنگی مازندران اظهار داشت: بی‌جهت نيست كه  مقام معظم رهبری فرمود اساتید حوزه، گفتار و رفتارشان در طلبه خيلي تأثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه اساتید حوزه نقش برجسته‌ای در تربیت طلاب دارند، افزود: شما اساتید باید خروجی‌های مناسبی تحویل جامعه بدهید که انقلابی باشند و انقلاب را درک کنند و اهل عمل باشند و بدانند که چقدر در  این انقلاب سرمایه‌گذاری شده است و اینکه هنوز دشمن‌های فراوانی داريم و بدانند که هیچ‌وقت انقلاب را رها نمی‌کنند و رها نخواهند کرد.

آیت الله طبرسی  با بیان اینکه امام (ره) انقلاب را با روحانیت آغاز کرد، گفت: بنابراین جامعه روحانیت نگهدار کتاب و سنت است، بنابراین اساتید حوزه علمیه حافظ و مبلغ انقلاب هستند و باید این ثقل اصغر و ثقل اکبر را ترویج دهید.

وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ روحانیت کارنامه روشنی دارد، تصریح کرد:  بهمن‌ماه امسال، انقلاب 40 ساله می‌شود و حيثيت جهانی پیدا می‌کند، بر همین اساس ما روحانیون حوزه علمیه باید کارهایی انجام دهیم و نگذاریم این انقلاب از بین برود چون به‌راحتی و آسانی به دست نیامده است.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران اظهار داشت: ما علما و روحانیون با این لباس قبا، عبا و عمامه کار پیامبر(ص) را باید انجام بدهیم، منتها پیامبران داعی بودند و ما  ترویج‌دهنده احکام و باید این نهضت را حفظ کنیم چراکه امروز روز حفظ زحمات انبیا (ع) است.

وی با بیان اینکه آیت‌الله خویی می‌فرماید «امام (ره) انقلاب را کاشت ولی حفاظت از آن مشکل است» گفت: انقلابی کردن آسان است، اما انقلابی ماندن سخت است، بنابراین شما اساتید نقش بسیار برجسته در تقویت نظام و انقلاب اسلامی و تربیت طلاب انقلابی دارید.

آیت الله طبرسی خاطرنشان کرد: باید طلاب و روحانیون با فعالیت و تحلیل‌های بیشتر این امانت انقلاب اسلامی که به دست ما داده شده است را حفظ كرده و به آیندگان تحویل بدهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha