جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کتاب عهد انتظار

حوزه/ «عهد انتظار» نام کتابی است که به تازگی به دو زبان فارسی و فرانسه در انتشارات مفتون همدانی توسط یکی از محققان حوزه منتشر شده و مولف در این کتاب با موضوع مهدویت به مسایلی همچون ذکر و تحلیل مشترکات پنج دین آسمانی در بحث اعتقاد به منجی پرداخته است.

حجت الاسلام سعید شیری، معاون پژوهش مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) و مولف کتاب «عهد انتظار» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، با اشاره به هدف خود از نگارش این اثر، گفت: زمانی که بخواهیم ادیان دیگر را با منجی عالم بشریت، مهدی موعود(عج) آشنا کنیم باید از ابزار عقل و مستندات دیگر ادیان الهی استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در کتاب «عهد انتظار» که با استفاده از منابع پنج دین آسمانی که قریب بر 50 وجه اشتراک در بحث اعتقاد به منجی آخر الزمان وجود دارد به اثبات بحث مهدویت پرداخته ایم.

معاون پژوهش مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) ادامه داد: از مشترکات اعتقاد به منجی در ادیان الهی می توان به عصمت منجی، منصوب بودن منجی از طرف خداوند متعال، علایم ظهور منجی، وظایف منتظران، خصوصیات یاران منجی، رجعت، دنیای بعد از ظهور و دیگر موارد اشاره کرد.

وی افزود: فطرت انسان ها الهی است و به طبع هر دین و آیینی و یا حتی عرفان های نو ظهور نیز بر این عقیده اند که فردی با ویژگی های منجی، بشریت را نجات خواهد داد.

حجت الاسلام شیری افزود: با تحقیق و بررسی روی مساله منجی در ادیان الهی به این نتیجه می رسیم که مردم جهان با مهدی موعود(عج) آشنا نیستند و از طرفی هم شبکه های ماهواره ای و هالیوود با تبلیغ های فراوان و گسترده به مساله منجی هراسی می پردازند که با این تفسیر، وظیفه حوزه و روحانیت سنگین تر می شود.

وی در ادامه افزود: همواره افراد و نهاد هایی هستند که سبب مخفی شدن حق و حقیقت در جهان می شوند و در جهان امروزی غرب می خواهد با نشان دادن جلوه بدی از منجی آخر الزمان مردم را از منجی عالم بشریت بترساند.

مولف کتاب «عهد انتظار» با اشاره به ضرورت پژهش کارآمد در حوزه های علمیه، اظهار داشت: حوزه های علمیه باید با تولید علم و تحقیق و پژوهش در صدد جهانی کردن اسلام ناب محمدی باشند.

وی در پایان گفت: جهان باید با منجی عالم بشریت، حضرت مهدی(عج) آشنا شوند و حوزه های علمیه و طلاب و روحانیان در این راستا وظیفه سنگینی به عهده دارند که این مساله مهم فقط با پژوهش حاصل می شود.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha