پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
هيئت حج غنا با سرپرست حجاج ايراني درمكه دیدار کرد

حوزه/ شيخ عبدالمومن دالاهو ازمسئولان امورحج كشورغنا با نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني درمكه مكرمه ديدار و گفتگو كرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از پایگاه حج، شيخ عبدالمومن دالاهو و هيئت همراه با حضور در بعثه مقام معظم رهبري درمكه مكرمه با حجت الا سلام و المسلمين سيد علي قاضي عسكرنماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني ديدار و درباره همكاري هاي دو كشور در حوزه حج گفتگو كرد.

در اين ديدار كه چند تن از مسئولان بعثه مقام معظم رهبري نيزحضور داشتند، شیخ دالاهو دستاوردهاي جمهوري اسلامي ايران در حوزه حج را ارزنده توصيف كرد و گفت: فرصت خوبي است كه با اين پيشرفت ها هرچه بيشترآشناشويم و آن را در كشور خود پياده كنيم.

وي افزود: جمهوري اسلامي ايران بهترين الگویی است كه كشورهاي اسلامي مي توانند از تجربيات آن در حوزه حج استفاده کنند.

دراين ديدارحجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر نيز با بيان گوشه اي از فعاليتهاي ايران در حوزه حج، اعلام كرد: جمهوري اسلامي ايران آماده انتقال تجربيات خود به كشور غناست.

سرپرست حجاج ايراني با بيان اينكه از سفر چند سال قبل خود به غنا خاطرات خوبي دارد، به زمينه هاي رشد علمي، فرهنگي و اقتصادي دركشورهاي افريقايي اشاره كرد و گفت: امروزشرايط در اين كشورها تغيير يافته است و ديگر اين قدرت هاي بزرگ نيستند كه حرف آخر را مي زنند بلكه اين ملت ها هستند كه سرنوشت خود را تعيين مي كنند.

وي با اشاره به كمك هاي كشورمان دربخش هاي آموزش عالي و بهداشت و درمان به مردم غنا، افزود: جمهوري اسلامي ايران به همكاري با كشورهاي افريقايي اهتمام دارد .

سرپرست حجاج ايراني دربخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه افراط گري در چند سال اخير چهره اسلام را مخدوش و آسيب هاي زيادي به اسلام وارد كرده است ، تصريح كرد: ايران همواره افراط گري را محكوم كرده و با آن مخالف است.

وي افزود : تروريست ها با جناياتي كه درلبنان، سوريه و عراق مرتكب شدند بيش از پيش چهره اسلام را مخدوش كردند و درحاليكه گرايش به اسلام در اروپا و امريكا درحال گسترش بود با اسلام هراسي به اين روند لطمه زيادي وارد كردند.

وي سپس با مقايسه وضعيت و توانائي هاي ايران قبل و بعد ازپيروزی انقلاب اسلامي، رشد كشورمان درزمينه هاي اقتصادي، علمي، صنعتي، هسته اي، نانو تكنولژي و ... را چشمگير خواند و گفت: ما همواره اعلام كرده ايم براي انتقال تجربيات خود به كشورهايي كه به نوعي تحت تاثير ظلم كشورهاي بزرگ قرار داشتند آمادگي داريم.

در ادامه اين ديدار شيخ عبدالمومن دالاهو از مسئولان امور حج غنا هم با اشاره به اينكه ما پيشرفت‌هاي ايران را حتي بيش از شما لمس مي كنيم، اظهار داشت: اين پيشرفت ها يك موهبت و نشان دهنده آن است كه اسلام براي پيشرفت كشورها مدل دارد.

وي افزود: ابرقدرت ها از واقعيت و حقيقت اسلام غافل بودند ولي با نگاه به ايران متوجه شدند كه اسلام فراتر از تصور آنهاست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha