پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
استاد محمدباقر تحریری

حوزه/استاد اخلاق حوزه علمیه قم، دعای عرفه را بهترین ابزار و وسیله توبه برای شیفتگان مکتب حسینی توصیف کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد باقر تحریری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  گفت: روز عرفه و دعای مخصوص عصر این روز یکی از بهترین بهانه ها برای ارتباط گیری عاشقانه با معبود و نیز اُمیدواری به رحمت لایزال الهی است تا انشاالله گناهان و معاصی ما مورد مغفرت پروردگار متعال قرار گیرد.

وی افزود: عرفه روزي است كه زائران در آغاز صبح راهي سرزمین عرفات می شوند تا در فضایی مملو از ايمان،‌ خشوع و خضوع استغفار كرده و اركان اصلي حج را به جای آورند.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین بیان داشت: در حقیقت عرفه روزي است كه خداوند بندگان خود را به عبادت و طاعت در آن فراخوانده و باب استغفار و بخشش و توبه را برایشان فراهم کرده است تا کسانی که نتوانسته اند در ماه مبارک رمضان و به ویژه شب قدر توفیق توبه پیدا کنند در چنین روزی موفق به انجام این کار شوند.

وی اضافه کرد: اهمیت عرفه تا آنجاست که پیامبر(ص) فرمود:"در ميان کساني که به عرفات رفته‌اند، بزرگ‌ترين گناه را کسي مرتکب شده است که از عرفات برود و گمان کند خداوند او را نبخشيده است".

حجت الاسلام و المسلمین تحریری با بیان این که روز عرفه ، فرصت طلایی برای بازگشت عاشقانه به معبود بی همتاست، گفت: بنا بر روایات معتبر در شب و روز عرفه خدای متعال رحمت بی کران خویش را بر بندگانش نازل می کند و چه زیبا و پرمعناست که این روز با روضه سیدالشهدا(ع) و سفیر مظلوم ایشان حضرت مسلم (ع) گره خورده و به این وسیله حال و هوای استثنایی در مراسم دعای عرفه شکل می گیرد .

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha