جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی

حوزه/تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) کثرت و افزایش آمار اعمال مطلوب است اما اگر به محتوای و روح اعمال توجه نداشته باشیم به تاثیرگذاری لازم نمی‌رسیم، هر چند در مورد زکات باید آمار بالا باشد اما نباید به گونه ای در راستای کثرت تبلیغ شود که از محتوا و باطن اصلی مورد نظر این عمل خیر غافل شویم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ظهر امروز در دیدار با نجفعلی انتظاری مدیرکل امور اجرایی زکات کشور که در سالن محراب حرم مطهر انجام شد، با اشاره به اینکه ماه ذی‌الحجه فرصتی برای امتحان توحید افراد است، اظهار کرد: حضرت ابراهیم(ع) از این امتحان الهی سربلند و پیروز بیرون آمد؛ انبیای الهی و ائمه اطهار(ع) به برکت این امتحانات و درس‌آموزی‌ها معلم و الگو شدند.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) با بیان اینکه همت افراد در هر عمل و کار خیر باید بلند باشد، اضافه کرد: آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با توجه به استقبال مطلوب مردم از امر خیر قربانی کردن در این حوزه ورود کرده است؛ ریشه این قربانی به عنوان یک پرداخت مادی به تقوا بر می‌گردد که مورد پسند خداوند متعال نیز است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: ریشه زکات نیز به تقوا بر می‌گردد چرا که افراد زکات می‌دهند تا تقوای خود را افزایش دهند، زکات نیز همانند نماز برای انسان یک خودآزمایی است چرا که اگر انسان به نماز، زکات و قربانی کردن اهتمام داشته باشد باید تاثیرگذاری این اعمال را در زندگی خود احساس کند.

وی با تاکید بر اینکه قربانی‌ها به ذات خود هیچ ارزشی ندارند، تصریح کرد: اعمال عبادی از جمله نماز، زکات، قربانی کردن‌ها و هجرت‌ها دارای روح و باطن مشخصی است؛ اگر بتوانیم در میان مردم تبلیغ کنیم که به روح اعمال عبادی توجه داشته باشند به نتایج بسیار مطلوبی خواهیم رسید.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی یادآور شد: کثرت و افزایش آمار اعمال مطلوب است اما اگر به محتوای و روح اعمال توجه نداشته باشیم به تاثیرگذاری لازم نمی‌رسیم، هر چند در مورد زکات باید آمار بالا باشد اما نباید به صورتی در راستای کثرت تبلیغ شود که از محتوا و باطن اصلی مورد نظر این عمل خیر غافل شویم.

انتهای پیام// ۱۵ / ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha