جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی - لرستان

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با بیان اینکه عرفه روز بخشیدن گناهان نابخشودنی است، گفت: دعای عرفه، مضامین خودشناسی و خداشناسی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد میرعمادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، با اشاره به روز عرفه و روز نیایش اظهار داشت: نسخه شفابخش و کارساز پیامبراکرم (ص) برای بخشیده شدن و زدودن گناهان سجده‌های طولانی است و شب و روز عرفه شب و روز سجده‌های طولانی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان تصریح کرد: در شب و روز عرفه مؤمنان درگاه الهی با قرار دادن پیشانی خود بر سجده و سجده‌های طولانی کردن ضمن افزایش اعمال نیک خود می‌توانند سبب رحمت و مرحمت و بخشش الهی قرار گیرند.

وی با بیان اینکه روز عرفه روز اعتراف به گناهان و معصیت‌ها در نزد خداوند متعال است، افزود: یکی از مهم‌ترین اعمالی که در روز عرفه تأکید به انجام آن شده است، دعای پرفیض عرفه است که از سوی امام حسین (ع) نقل‌شده و این دعا از جمله ادعیه‌های سفارش شده در روایات مختلف بوده که سراسر مضامین آن خودشناسی و درس خداشناسی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرعمادی با اشاره به اینکه روز عرفه روز بارش رحمت الهی و روز دعا و نیایش و روز مغفرت است، خاطرنشان کرد: مناجات روز عرفه یک گفت‌وگوی عارفانه و عاشقانه بنده با خداوند متعال است.

وی با بیان اینکه روز عرفه روز معرفت، روز زدودن قلب از غبار عصیان و روز خدایی شدن است، گفت: روز عرفه روزی است که ناامیدی از درگاه خداوند متعال جایی ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به روز عید قربان و ضمن تبریک این روز، تصریح کرد: روز عید قربان یکی از بزرگ‌ترین اعیاد مسلمانان محسوب می‌شود و برپایی نماز عید قربان از جمله اعمال تأکید شده در این روز است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha