جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محمدرضا شمس الدین-سمنان

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان بر ضرورت بهره برداری از ظرفیت های رو نیایش با خالق تاکید کرد و گفت: اگر کسی از این فرصت غفلت کند از رحمت الهی محروم شده است.

حجت‌الاسلام محمدرضا شمس‌الدین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، با اشاره به‌روز عرفه، اظهار داشت: روز عرفه ازجمله روزهای باعظمت و پرفضیلتی است که زمینه و بسترهای لازم را برای بهره‌مندی هرچه بهتر از برکات الهی آماده می‌کند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان با بیان اینکه روز عرفه یک نعمتی از سوی خداوندمتعال به بندگانش است، تصریح کرد: روز عرفه روز رحمت و مغفرت و طلب غفران از خداوندمتعال است و مؤمنان باید در این روز باعظمت و پرفیض طلب مغفرت و رحمت کنند.

وی با بیان اینکه در روز عرفه دعاها و نمازهای زیادی تأکید شده است که در مفاتیح‌الجنان آمده است، افزود: بندگان درگاه الهی از این فرصت شگفت غفلت نکنند و از این فرصت طلایی استفاده و بهره‌برداری‌های لازم را داشته باشند.

با اشاره به اینکه روز عرفه روز ریزش باران رحمت الهی است، خاطرنشان کرد: خداوندمتعال در این روز به میزان ظرف هرکسی برای وی رحمت الهی را جاری می‌سازد و روز عرفه روز پاک شدن ظرف‌ها است و خداوند متعال به‌واسطه زیارت امام حسین (ع) بندگان خود را مورد رحمت و مغفرت قرار می‌دهد و اگر کسی از این فرصت غفلت کند از رحمت الهی محروم شده است.

با بیان اینکه روز عرفه روز عشق‌بازی با خداست، افزود: در دعای عرفه عبارت‌های تکان‌دهنده و عجیبی مطرح‌شده است که نشان‌دهنده لطف، رحمت و مغفرت خداوندمتعال به بندگان است و هرکسی در روز عرفه دعای این روز را با خلوص نیت و نیت پاک بخواند مورد طلب و مغفرت خداوند قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha