جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
راهپیمایی‌های گسترده مردم اندونزی منجر به توقف ساخت مسجد وهابی‌ها شد

حوزه/ در پی اعتراض و راهپیمایی‌های گسترده مردمی در شهر بوگور در نزدیکی جاکارتا پایتخت اندونزی، ساخت مسجد متعلق به وهابی‌ها متوقف شده و مجوز آن از طرف شهرداری لغو شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از coconuts، در پی اعتراضات مردمی در اندونزی، ساخت مسجد وهابی‌ها که تنش‌ها و اختلافات زیادی را منجر شده بود، متوقف شد. خبر ساخت و ساز یک مسجد وهابی در شهر بوگور در نزدیکی جاکارتا پایتخت اندونزی، منجر به اعتراضات گسترده مردم محلی و سرانجام لغو مجوز ساخت این مسجد توسط شهردار شهر بوگور شد.

مجوز ساختمانی برای ساخت مسجد احمد بین حنبل در سپتامبر سال گذشته صادر شده بود، اما اخبار مربوط به ساخت و ساز قریب الوقوع این مسجد منجر به راهپیمایی‌های گسترده مردمی و اعتراضات وسیعی شد.

اختلافات بر سر ساخت مسجد به سرعت بالا گرفته، به طوری که هر روزه راهپیمایی‌های گسترده‌ای در شهر به راه می‌افتاد. صبح روز گذشته نیز بیش از 1 هزار نفر از مردم به خیابان‌ها ریختند.

سرانجام در پی نگرانی‌ها و اعتراضات مردمی، نمایندگان راهپیمایان با شهردار این شهر جلسه ملاقاتی داشته و در نهایت نیز قرار شد ساخت مسجد متوقف شود.

وهابی‌ها میان مردم اختلاف و تفرقه می‌افکنند

یکی از ساکنان محلی می‌گوید: ساخت این مسجد وهابی منجر به ایجاد تفرقه و اختلاف در میان جامعه اسلامی خواهد شد. پروژه ساخت این مسجد از همان زمانی که پیشنهاد شد یعنی در سال 2015 توسط جامعه محلی مردود بود، با این حال دولت اهمیتی به نظر مردم نداده و همچنان با طرح ساخت این مسجد موافقت کرد.

وی افزود:  مردم اینجا اول سکوت کردند اما آن‌ها تبلیغات می‌کردند و شروع به اذیت و آزار کردند. و همین مسئله باعث آغاز نگرانی‌ها شد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha