پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی-نماینده ولی فقیه در ایلام

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه ایلام، بصیرت افزایی را از وظایف مهم طلاب و روحانیون خواند و گفت: آمریکا امروز دست به هرکاری می زند و دل به نفوذی های داخلی بسته و تمام قدرت خود را بکار گرفته تا بین مردم و ولایت فاصله بیندازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، در جمع اساتید و طلاب حوزه علمیه ایلام، در سالن اجتماعات مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) ایلام ضمن تبریک به مناسبت روز عرفه و پیشاپیش عید قربان اظهار داشت: دهه اول ماه ذی الحجه بسیار حائز اهمیت است که خداوند تبارک تعالی به خاطر راز و نیاز حضرت موسی زمینه رسیدن به مقام نبوت وی را به فراهم کرد.

رئیس شورای حوزه علمیه ایلام افزود: علمای اخلاق برای این دهه اهمیت بسیاری قائل هستند زیرا بستری است برای پرواز و عروج به عالم اعلی و رسیدن به مقام بندگی.

امام جمعه ایلام خاطر نشان کرد: نسیم های الهی در ماه رمضان و ماه های حرام وزیدن می گیرد و خودشان را به انسان ها عرضه می دارند و انسان باید از این فرصت ها نهایت استفاده را ببرد و مسیر رسیدن به معشوق واقعی را هموار سازد.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی تاکید کرد: فضای مدارس حوزه علمیه، آسمانی و ملکوتی است زیرا طلاب در طول شبانه روز در محضر قرآن و ادعیه هستند و فرق می کنند با جوانانی که وقت خودشان را بیهوده تلف می کنند.

وی ادامه داد: قرآن و کلام اهل بیت(ع) نورانیت بخش است و برای یک طلبه به ویژه آن دسته که آغاز کارشان است و شروع یک حرکت عظیم الهی را در پیش گرفته اند باید آماده باشند و نیت ها را خالص گردانند و دنیا طلبی و حب دنیا را از خود دور کنند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام با بیان اینکه زهد، تقوا و بی رغبتی به دنیا عامل اصلی در ترقی علمای ربانی  بوده است، گفت: در دعای ندبه خداوند شرط کرده برای انبیا که باید زهد داشته و اگر زهد نباشد و دل انسان مالامال از حب دنیا باشد ترقی  نمی کنند و بوی خوش عبادت را هرگز نخواهند فهمید .

حجت الاسلام والمسلمین لطفی تصریح کرد: یک طلبه باید از همان روز اول با خدای خویش عهد ببند که با کمک خدا آشنای به معارف الهی و سپس مبلغ رسالات الهی در بین مردم باشد.

وی بیان داشت: توصیه حضرت امام خمینی(ره) این بود که احوالات علما را مطالعه کنید زیرا که حاوی تجربیات گرانسنگی است که برای طلاب جوان بسیار مهم و تاثیرگذار خواهد بود.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه یکی از مولفه های زهد این هست که شخص برای خود ارزشی قائل نباشد، اظهار کرد: طلبه باید منیّت را کنار بگذارد و این در حالات کلیه علما بوده است زیرا داشتن منیت سبب نفوذ شیطان در قلب خواهد شد.

این استاد حوزه تصریح کرد: اخلاص و تلاش در کسب علم در اولویت کار طلاب باشد‌ و طلبه نباید وقت خود را ضایع کند و در طول سال باید کاملا برنامه ریزی دقیق داشته باشد تا بتواند هم از نظر علمی و هم از نظر اخلاقی به جایگاه بالایی برسد.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی  افزود: طلاب حوزه میراث دار علمایی هستند که برای تالیف یا مطالعه یک کتاب سالها باید تلاش می کردند ولی اکنون با استفاده از تکنولوژی، طلاب باید کار مضاعف و انقلابی انجام دهند و در پاسخگویی به شبهات در فضای مجازی در خط مقدم باشند.

وی با بیان اینکه درب های علم با استفاده از تقوا بر روی کسی که در حال تلاش است باز خواهد شد، تاکید کرد: انقلاب اسلامی مولود حوزه است و اگر غیر روحانیت رهبری را برعهده داشتند، انقلاب در همان اول یا شکست می خورد یا منحرف می شود ولی رهبری امام سبب شد انقلاب قد بکشد و رشد کند و امروز مقتدرانه در حال بالندگی و پویایی است.

رئیس شورای حوزه علمیه ایلام یادآور شد: امروز پیام انقلاب و امام تمام جهان را فراگرفته و منطقه را در برگرفته و نظام سلطه دست به هر کاری می زند تا جلوی انقلاب را بگیرد، اما بحمدالله هنوز نتواسته است و این به برکت وجود جوان های انقلابی و ولایتمدار ایران اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا امروز خسته شده، ولی دست به هرکاری می زند و دل به نفوذی های داخلی بسته و تمام قدرت خود را بکار گرفته تا بین مردم و ولایت فاصله بیندازند، اما به برکت ولایت فقیه همواره شکست خورده است، در همین راستا وظیفه طلاب و روحانیان کسب بصیرت و سپس بصیرت افزایی است.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha