شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
خودروی سرپرست مسجد کبک را آتش زدند/ اهانت به ساحت مسجد

حوزه/مسجد کبک در کانادا، که چند ماه پیش شاهد حمله تروریستی خونینی بود و ۶ تن در پی تیراندازی به سوی جماعت نمازگزاران در مسجد جان خود را از دست دادند، همچنان در معرض جرایم اسلام‌هراسی قرار دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از خبرنامه مونترال، حملات اسلام‌هراسی علیه جامعه اسلامی شهر کبک کانادا همچنان ادامه دارد. در حالی که در ماه ژانویه، مسجد شهر کبک شاهد حمله تروریستی خونباری بود که به کشته شدن 6 نفر و مجروح شدن چندین نمازگزار منجر شد، سلسله حملات اسلام‌هراسی علیه مسلمانان این شهر پایان نیافته و خبرها حاکی است چندی پیش خودروی سرپرست این مسجد نیز به آتش کشیده شده و در یک حادثه جداگانه به ساحت این مسجد نیز اهانت شده است.

طی بیانیه‌ای که روز گذشته در صفحه فیس بوک این مرکز اسلامی منتشر شد، خودروی متعلق به محمد لبیدی، سرپرست مسجد کبک در 6 آگوست به آتش کشیده شد و چند روز بعد نیز فضله و مدفوع به درهای این مسجد پرتاب شده است.

در این بیانیه آمده اتومبیل سرپرست مسجد در ساعت 1:30 صبح روبروی منزل او به آتش کشیده شده است. آتش از خودرو به پرچین مقابل خانه گسترش یافته و آتش نشان‌ها به مدت 30 دقیقه مشغول خاموش کردن آتش بوده‌اند. در این میان پلیس هنوز این حادثه را یک جرم نفرت محور معرفی نکرده است.

در بیانیه مسجد آمده است: جرم نفرت محور علیه سرپرست مسجد آخرین حادثه از سلسله‌ جرایم نفرت محور علیه مرکز ما بوده است. در ماه جولای نیز بسته‌ای محتوی یک قرآن مخدوش شده و نامه‌ای تهدیدآمیز دریافت کرده و مقامات را مطلع ساختیم.

رجیس لابیوم شهردار شهر کبک مدعی شده تحقیقات برای یافتن  عاملان این جرایم ادامه دارد و تصریح کرد که این اقدامات را به شدت محکوم می‌کند.

لازم به ذکر است این جرایم اسلام‌هراسی درحالی اتفاق می‌افتند که چندی پیش پس از کشمکش‌های طولانی و فراوان، سرانجام شورای شهر کبک با ساخت گورستان برای جامعه اسلامی این شهر موافقت کرد.

سیاستمداران کانادایی فقط محکوم می‌کنند!

در یک نشست پارلمانی حزب کبکوآ، ژان فرانسوا لیسی رهبر این حزب که از احزاب سیاسی چپ میانه می‌باشد، این حوادث را محکوم کرده و گفت: من از تمام شهروندان می‌خواهم این اعمال خشونت آمیز را محکوم کرده و همبستگی خودشان را با مسلمانان نشان دهند. من مطمئنم همه با من موافق هستند که خشونت غیرقابل توجیه است.

مانون مانسی سخنگوی حزب سولیدای کبک نیز در بیانیه‌ای این حمله را محکوم کرده و گفت: این تجمع حوادث نفرت انگیز علیه جامعه مسلمان در شهر کبک در ماه‌های اخیر، ناراحت کننده است. آیا باید به شما یادآوری کنم همان جامعه‌ای قربانی این حملات شده‌اند که چند ماه پیش، 6 تن را اعضایشان به سبب حمله تروریستی از دست دادند؟

وی افزود: به عنوان نماینده یک طبقه سیاسی تنها می‌توانم این مارپیچ خطرناک نفرت را ترسناک خوانده و آن را محکوم کنم. برای ما شکی نیست که راست افراطی در کبک وجود دارد. و اعمال مشابه که یک جامعه را هدف قرار می‌دهند سند آشکار آن است و طبقه سیاسی باید قاطعانه علیه این اقدامات وارد عمل شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha