پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 سند ۲۰۳۰

حوزه/ بانوی مستند ساز با اشاره به مفاد فمینیستی سند ۲۰۳۰ سازمان ملل که به ظاهر به حقوق زنان پرداخته است، ولی در اصل یک سند نه تنها ضد اسلام، بلکه علیه دین است، تاکید کرد: یقینا با برآورده شدن حقوق زنان با نگاه غربی بیش از این شاهد فروپاشی جوامع، متزلزل شدن کانون خانواده و بروز فساد و فحشا خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، شیدا نیکوروین در نشست «رسانه ها و آژانس های بین المللی و تغییر سبک زندگی خانواده» از سلسله برنامه های «بانوان رهروی انقلاب برهان»، در سالن اجتماعات  دانشگاه امام رضا(ع) در جمع بانوان فعال فرهنگی مشهد به تعریف کارکردهای آژانس های بین المللی برای ایران و تهدیدهای آنان اشاره کرد و گفت: «مایکل لنین» یکی از سیاستمداران آمریکایی اعتقاد دارد اگر بخواهیم ایران اسلامی ضربه بزنند باید نسبت به تاثیرگذارترین بخش جامعه یعنی زنان باشد.

این استاد دانشگاه و فعال رسانه ای با بیان اینکه جریان فمینیست یک جریان انحرافی و ضد دین است، گفت: در دوران اصلاحات اگر نمایشگاه های و فروشگاه های کتاب را جستجو می کردیم هیچ کتابی در نقد این جریان انحرافی نبود به طوری که حتی برای وارد کردن کتاب هایی در نقد این جریان به اصطلاح موافق حقوق زنان که در اروپا و آمریکا وجود داشت، اجازه ندادند.

نیکوروین با اشاره به کتاب هایی که بعد از دولت اصلاحات توسط حوزه علمیه خواهران در قم پیرامون زنان منتشر شده  است، افزود: کتاب نقد فمینیسم در غرب از ویلیام گاردنل کانادایی، اشاره کرده است که اگر جایگاه زنان  در جامعه ای متزلزل شود خطر حمله نظامی وجود دارد؛ در واقع از آنجا که در غرب و آمریکا زن جایگاه و ارزش خود را از دست می دهد قطعا نمی تواند مادر ، همسر و.. .مناسبی باشد تا فرزندان و شوهرانی بری مقابله با دشمن تربیت شوند و یا انگیزه بخشی کنند.

وی تصریح کرد: استعمار نوین برای رسیدن به اهداف توسعه طلبانه سیاسی خود، محورهای زیادی را در دستور کار قرار داده است که مهمترین آن زنان هستند و اصلی ترین موضوع در مورد خانواده است.

کارگردان و تهیه کننده مجموعه مستند «بی مرز با حجاب» به نقش تربیت فرزند به ویژه در زمینه صبر و شکیبایی اشاره و خاطر نشان کرد: زمانی که خواسته های فرزندان در خانواده به سرعت یکی پس از دیگری برآورده می شود، آستانه تحمل آنان پایین خواهد آمد، به طوری که در بزرگسالی و در جامعه دچار مشکل خواهند شد که به همین علت وجود آمار بالای طلاق، بداخلاقی ها و بسیاری از کج رفتاری های افراد جامعه تأثیر گرفته از این جریان است.

وی در ادامه نشست به مفهوم آزادی و آزادگی از نظر ویلیام گاردنل کانادایی پیرامون نقش زنان در جامعه اشاره کرد و افزود: بین زندگی اخلاقی با آزادی و آزادگی که در آمریکا و کشورهای اروپایی بیان می شود تفاوت های زیادی وجود دارد. آنان آزادی به این معنا که فرد به انجام هر کاری مجاز است را بیان می کنند در حالی که آزادی به معنای بی بند و باری نیست.

نیکوروین افزود: این نویسنده کانادایی در نقد فمینیسم بیان می کند که در سازمان ملل و آژانس های بین المللی همه گونه منشور حقوقی جز یک منشور وجود دارد و آن تعهد و اخلاق در زندگی اجتماعی است.

وی در توضیح بخش هایی از مستند خود با بیان اینکه زن بودن ممنوع، نفی اقتدار و مشروعیت انفاق مرد در خانه ، دین عامل تضعیف نقش زن از جمله مطالبی است که در فمینیست القا می شود، گفت: افرادی که معاند نظام جمهوری اسلامی هستند در کارگاه های فمینیستی در کشورهای اروپایی شرکت می کنند و آموزش های خود را به زنان یران عرضه و این جریان را القا می کنند.

این بانوی مستند ساز با اشاره به استفاده از صنعت سینمای غرب برای ارزشی نشان دادن جریان فمینیسیم، اظهار کرد: متاسفانه در داخل کشور نیز فیلم ها وسریال هایی ساخته شده است که به تقویت این جریان انحرافی فکری و اجتماعی کمک کرده است و حتی برخی فیلم های داخلی که در کشور به ظاهر آنقدر دیده نشد، در جشنواره های خارجی صاحب جوایزی به دست می آورند.

وی افزود: این در حالی است که برای برخی از برنامه های سیما در عرصه فلیم و مستند سازی پیرامون عفاف و حجاب بودجه چندانی هزینه نمی شود.

نیکوروین با اشاره به تاثیر جریان های به ظاهر دفاع از حقوق زنان در آژانس های بین المللی سازمان ملل گفت: در دوره ای ایران می خواست در یکی از این آژانس ها که به عنوان مثال محیط زیست و فرهنگی نقش داشت به عضویت در آید ولی از آنجا که شرط عضویت ایران در این کنوانسیون ها، عضویت در کنوانسیون رفع تبعیض از زنان با همان نگاه فمینیستی بود، ایران نپذیرفت.

وی با اشاره به مفاد فمینیستی سند 2030 سازمان ملل که به صورت علنی و آشکار که به ظاهر به حقوق زنان پرداخته است، ولی در اصل یک سند نه تنها ضد اسلام، بلکه علیه دین است، تاکید کرد: یقینا با برآورده شدن حقوق زنان با نگاه غربی بیش از این شاهد فروپاشی جوامع، متزلزل شدن کانون خانواده و بروز فساد و فحشا خواهیم بود.

این مستندساز در پایان در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری «حوزه» پیرامون نقش حوزه در حمایت از حقوق زنان در مقابل جریان فیمینسم، گفت: حوزه های علمیه می توانند با استخراج احکام اسلامی پیرامون حقوق زن و جایگاه اجتماعی و حقوق او از بخش عظیمی از افراد جامعه حفاظت کنند.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه بهترین نهاد در مقابله با فیمینسم در کشورهستند، تصریح کرد: حوزه علمیه می تواند پیرامون نقش زنان و عدالت نسبت به این قشر با تحقیق فقهی و تبیین قوانین اسلامی به آنان برای نقش آفرینی در عرصه های مختلف راهنمایی کند و پاسخ دهد.

گفتنی است، در این جلسه مستندی که پیرامون جایگاه زنان در غرب، فمینیسم و آثار منفی این جریان در ایران ساخته شده است، نمایش داده شد.

انتهای پیام/313/24

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha