پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شهید محسن حججی

حوزه/ استاد اخلاق حوزه گفت: اگر شهید حججی به این مقامات رسید، تحت تربیت علماء در نماز جمعه، مساجد و ... بود، و لذا اگر علماء و دانشمندان دینی نبودند، این افراد تربیت نمی شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام محمد علی مجاهدی، صبح امروز  در جمع اساتید و طلاب مدرسه  علمیه فلاورجان پیرامون مباحث اخلاقی با اشاره به آیه شریفه «قال الله تبارک و تعالی: «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا عَلَيْكُمْ أَنْفُسَكُمْ لا يَضُرُّكُمْ مَنْ ضَلَّ  105 مائده) اظهار کرد:این آیه به ما دستور می دهد که ما خود را بسازیم و تربیت کنیم.

وی تصریح کرد: ما طلبه ایم و اهل ایمان هستیم بیشتر باید به خودسازی دقت کنیم ، قدر این ارزش را بدانیم که در دنیا زیباتر و شریفتر از این رسالت نیست، همین بس که خدا و قرآن به امر هدایت دین و طلبگی دعوت کرده است و هیچ رسالت و وظیفه ای را ما سرغ نداریم بجز طلبگی که  از جانب الله دعوت شده باشد.

استاد اخلاق در ادامه با قرائت آیه شریفه «فَلَوْ لا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَ لِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ (122) توبه» گفت: هر وقت طلبه تعطیلی  پیدا کرد ، حتما کتاب اخلاقی دنبال خود ببرد و گرنه جَو بر ما اثر گذار می شود و گناه می آید و نماز شب ترک می شود .

وی خطاب به طلاب جوان، فزود: تا یک توبه نصوح نکنید، امکان ندارد که از سرگردانی در آیید حتی اگر علامه دهر شوید؛ فرزند آیت الله بهجت(ره) به نقل از پدرشان می گفت من به عمرم هیچ گناه نکردم حتی در کودکی و قبل از بلوغ؛ در این عالم دارند اعمال ما رو ثبت و ضبط می کنند

حجت الاسلام مجاهدی عنوان کرد:  هر چه شخص بزرگتر باشد کیفرش بزرگتر است، بزرگی شخص به شرایط فیزیکی نیست بلکه به مسئولیتی است  که دارد، مسئولیت طلبه ها بالا است،

وی اذعان داشت: بهترین نوع  یتیم نوازی، تفقه جویی از طلبه ها است، در بین دوستان طلبه و شاگردان خود تبعیض قائل نشوید، هدف این است که ما دین رو بشناسیم، عالم به دین و مسائل دین و کارشناس دین و بعد هم مهم مسئله اخلاق جز اصول طلبگی است.

استاد اخلاق  حوزه خاطرنشان کرد:  اگر شهید حججی به این مقامات رسید، تحت تربیت علماء در نماز جمعه، مساجد و ... بود، و لذا اگر علماء و دانشمندان دینی نبودند، این افراد تربیت نمی شدند.

وی یادآور شد:  نیاز مردم به شغل انبیاء بیشتر از دیگران است،‌ ما شاید ماهی یک بار برویم فلان دکتر متخصص و نهایتا هم در زمان مرگ این شغل ها بی ارزش می شود ولی نیاز مردم به مباحث دینی برای همه نیاز است.

حجت الاسلام مجاهدی بیان کرد:  از اصول موفقیت یک طلبه در مسیر طلبگی اش این است  که اگر بخواهید پدر و مادرتان از شما راضی باشند و دعاگویتان باشند، شما هم همیشه بهشون دعا کنید، هر وقتی رفتید خونه مثل یه نوکر به آنها خدمت کنید. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha