جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مولوی فاروقی

حوزه/ امام جمعه اهل سنت بیرجند با بیان این که نماز عید قربان نقطه اشتراک وحدت مسلمین است،گفت :به هر میزانی که این نماز باشکوه تر برگزار شود، به همان میزان میزان اتحاد و همدلی همه مسلمانان بیشتر نشان داده می شود.

مولوی فاروقی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، ضمن تبریک عید سعید قربان، اظهار کرد: عید قربان، بزرگ ترین روز ایام حج است و قربانی کردن در این روز از امور مهم مسلمین است.
وی با بیان این که اشتراکات زیادی پیوند دهنده امت اسلامی به همدیگر است، تصریح کرد: عید قربان، از مهمترین این نقاط اشتراک است.

امام جمعه اهل سنت بیرجند خاطر نشان کرد: رسول مکرم  اسلام(ص) به جای تمام اعیادی که قبل از اسلام وجود داشت، دو عید فطر و قربان را برای مردم انتخاب نمودند، که وقتی از ایشان در خصوص این که قربانی کردن در عید قربان چه سودی دارد سوال شد، فرمودند: این سنت بزرگ پدرتان، حضرت ابراهیم(ع) است.

وی عید قربان را، یکی از شعائر بزرگ اسلام دانست و یادآور شد: در چنین روزی حجاج بیت الله الحرام، به انجام اعمال سنگین حج می پردازند و بعد از آن،حج آنان تکمیل می شود.

امام جمعه اهل سنت بیرجند با اشاره به این نکته که عید قربان، عید غلبه انسان بر احساسات و عواطف خویش برای رسیدن به خداوند است، عنوان کرد: توصیه بنده به همه مسلمانان آن است، که با انجام صله رحم، دستگیری از فقرا و نیازمندان، پوشیدن بهترین لباسها، بجا آوردن طاعات و عبادت ها و....، این عید را بیش از پیش گرامی  بدارند.

مولوی فاروقی در پایان متذکر شد: باتوجه به اهمیت و فضیلت عید قربان، بایستی فضیلت این عید بزرگ  درجامعه تبیین شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha