جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کارگر دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان بوشهر

حوزه/ سردار حسین کارگر از اجرای برنامه های دهه امامت و ولایت در استان خبر داد و گفت: برنامه های دهه امامت و ولایت با همکاری ۱۷ دستگاه مرتبط با موضوعات فرهنگی برگزار، و بیش از ۴۰ عنوان برنامه در سراسر استان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر سردار حسین کارگر، صبح امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری برنامه های دهه امامت و ولایت در استان خبر داد و گفت: برنامه های دهه امامت و ولایت با همکاری 17 دستگاه مرتبط با موضوعات فرهنگی برگزار، و بیش از 40 عنوان برنامه در سراسر استان اجرا می شود.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان بوشهر با بیان اینکه برنامه های دهه امامت و ولایت در 27 شهر استان برگزار خواهد شد ابراز داشت: در همه شهرهای استان دفتر نمایندگی بنیاد بین المللی غدیر به ریاست امام جمعه آن شهر ستاد دهه امامت و غدیر را تشکیل می دهند که این ستاد زمینه مشارکت مردم را در برگزاری این مراسمات فراهم می کند.

کارگر از برگزاری برنامه های دهه امامت و ولایت در 30 روستای استان خبر داد و گفت: در هر روستا تعداد سه نفر از اهالی آن به عنوان اجرا کننده برنامه های این دهه مشخص شده اند که برای همه روستاها دستورالعمل هایی تهیه و برای آنان ارسال شده است.

وی به برخی برنامه های این دهه اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقات کتابخوانی با محور غدیرشناسی، برگزاری همایش های وحدت، برگزاری مسابقات ورزشی و برنامه های ویژه فدارسیون های پهلوانی و زورخانه ای با عنوان امیرالمومنین(ع)، برگزاری مسابقات قرائت، حفظ و شرح خطبه غدیر، برگزاری همایش استانی نقش ولایت پذیری رئیسعلی دلواری در مبارزه با استعمار انگلیس، توسعه همکاری های علمی و تحقیقاتی و آموزشی با مراکز و جوامع مختلف علمی، پژوهشی و آموزشی در طول سال و گسترش قرائت نهج البلاغه در مساجد استان برخی از برنامه های تدارک دیده شده در دهه امامت و ولایت است.

کارگر بیان داشت: با توجه به اینکه از سال گذشته تا چند سال آینده برنامه های غدیر در تابستان بوده و خواهد بود به همین جهت به سبب تعطیلی مدارس  و دانشگاه ها از حضور دانش آموزان و دانشجویان محروم هستیم اما این برنامه ها با مشارکت مردم برگزار خواهد شد.

وی برگزاری جشن بزرگ عید غدیر در بوشهر را شاخص ترین برنامه این دهه عنوان کرد و افزود: جشن بزرگ غدیر مصادف با 18 ذی الحجه(18 شهریور) ساعت 11 صبح در مصلی امام خمینی(ره) بوشهر با حضور گسترده مردم برگزار می شود که در آن برنامه های متنوعی تدارک دیده شده است.

 کارگر، شعار امسال دهه امامت و ولایت را بحث «طعام» عنوان کرد و اظهار داشت: تعداد 5000 پوستر در اهمیت اطعام و عید غدیر بین 350 روستا و 27 شهر استان تقسیم شده و یکی از اهداف انتخاب این شعار نهادینه کردن بحث طعام در جامعه است.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان بوشهر از توزیع 10 هزار طعام در مراسم جشن بزرگ غدیر در بوشهر خبر داد و گفت: این کار با کمک خیرین در مرکز استان انجام می شود همچنین در سطح استان تعداد 20 هزار طعام با کمک خیرین و مدیریت کمیته امداد بین مردم تقسیم خواهد شد.

وی با بیان اینکه آن طور که باید و شاید فرهنگ غدیر و غدیرشناسی در جامعه ما و زندگی مردم نهادینه نشده است گفت: یکی از عوامل آن ضعف در اطلاع رسانی و تبیین این مهم بوده که نتوانسته است آنطور که باید و شاید فرهنگ غدیر و غدیر شناسی در بین مردم نهادینه شود، البته در سال های گذشته عید غدیر و برگزاری برنامه های دهه امامت و ولایت فراگیر شده اما تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha