پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
 آیت الله محسن فقیهی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه بصیرت و معرفت نقطه آغاز معنویت انسان است، گفت: هرانسانی که به دنبال کسب بصیرت است، باید از راه شناخت و معرفت به این حقیقت دست پیدا کند و دعای عرفه از بهترین گنجینه های معارف دینی برای دستیابی به شناخت خداوند است.

آیت الله محسن فقیهی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با تسلیت سالروز شهادت حضرت مسلم بن عقیل(ع) به جایگاه روز عرفه اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از بهترین روزهای سال که از نظر معنویت و انجام اعمال مورد تاکید قرار گرفته است، روز عرفه است.

وی با بیان اینکه بصیرت و معرفت نقطه آغاز معنویت انسان است، تصریح کرد: دعای عرفه موجب معرفت افزایی نسبت به ذات وجودی پروردگار می شود.

عضو جامعه مدرسین افزود: هرانسانی که به دنبال کسب بصیرت است، باید از راه شناخت و معرفت به این حقیقت دست پیدا کند و دعای عرفه از بهترین گنجینه های معارف دینی برای دستیابی به شناخت خداوند است.

آیت الله فقیهی با بیان اینکه دعای عرفه موجب شناخت خداوند و صفات وجودی ذات مقدس الهی می شود، تصریح کرد: نخستین وظیفه همه افراد شناخت خداوند و صفات و در ادامه تلاش برای نزدیک شدن و پیروی از صفات الهی است.

وی با اشاره به اینکه غسل و روزه گرفتن از اعمال مستحب روز عرفه است، ابراز داشت: البته در روایات اشاره شده چنانچه روزه روز عرفه موجب ضعف شود، از روزه گرفتن خودداری شود  و دعاهای روز عرفه را بخوانند؛ دعای عرفه موجب دستیابی انسان به معرفت می شود که مقدمه تمام بصیرت ها و معنویت ها است.

عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه دعا در روز عرفه به استجابت نزدیک است، تصریح کرد: ان شاء الله تمام مومنین و مومنات در این روز معرفت و بصیرت پیدا کنند و در این روز عزیز برای رفع مشکلات کشور به خصوص بیکاری جوانان و معیشت مردم و سلامتی رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید و بزرگان دین دعا بفرمایند.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha