چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مرکز تخصصی حوزوی ریحانه الرسول جویبار- نشست تبلیغی

حوزه/ دومین نشست تبلیغی – فرهنگی(هم اندیشی) مسئولین هیئت های مذهبی بانوان شهرستان جویبار در مرکز تخصصی حوزوی خواهران ریحانة الرسول (س) جویبار برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» مازندران خانم زهرا پور، استاد حوزه علمیه خواهران مازندران در جمع مسئولین هیئات مذهبی بانوان شهرستان جویبار، بیان کرد: با توجه به اهمیت مسئله ی فرهنگی در کشور و تاکیدات مقام معظم رهبری جهت سامان دادن آن، و همچنین تاثیر بسزای هیئت های مذهبی، باید اقدامات اساسی و بنیادی را در راستای احیاء و تقویت هیئات خانگی ومذهبی نمائیم.

وی ادامه داد: از آنجا که رسالت، اهداف و مسیر حوزه های علمیه و هیئات مذهبی هماهنگ و در یک سو می باشد، لذا جهت پیشبرد ومیل به اهداف این دو مرکز مهم نیاز است نشستهای هم همفکری برگزار گردد.

استاد حوزهخواهران مازندران اظهار کرد: در جهت رفع آسیب هایی که دامن استان و شهر را گرفته است باید از ظرفیت های مدنی مذهبی استفاده شود که این امر در غالب هیئات خانگی  تعریف شده است. اگر هیئات مذهبی کارکرد اجتماعی پیدا کنند، هم فرزند زمانه خود هستند و هم با مبانی دینی و قرآنی ما همخوانی بیشتری پیدا می کنند.

وی با بیان این‌که هیئت های مذهبی در نهادینه کردن ارزش های دینی در بین جامعه مؤثر هستند، افزود: اساس برنامه ریزی دردست داشتن اطلاعات متقن و محکم می باشد و نیاز است هیئات خانگی وصل به  منبع محکم مانند حوزه های علمیه خواهران باشند و از ظرفیت های حوزه ها در هیئات بهره ببرند.

زهراپور ادامه داد: مسئولین هیئات مذهبی باید برنامه ریزی مناسب و مطابق با نیاز های مخاطبین از جمله پاسخگویی وآموزش احکام ومسائل روز، پاسخ به شبهات  وارائه راهکار وراهنمایی در مسائل خانوادگی داشته باشند.

وی اعلام کرد: بحمدالله در حوزه علمیه خواهران افرادی بصورت تخصصی در هرکدام از مسائل فوق تربیت می شوند ومی توانند در هیئات شما حضور داشته وسبب پویایی هیئت ها شوند.

زهراپور گفت: با توجه به این که یکی از وظایف حوزه های علمیه و هیئات مذهبی حفظ تریبون و منبرها جهت توسعه و ترویج فرهنگ دینی است، لذا باید با همکاری این دونهاد، جامعه را به سمت تقویت معرفت دینی سوق دهیم.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha