پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی

حوزه/ عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان این که عید قربان، عیدی مشترک بین همه مسلمانان جهان است،گفت: اتحاد مسلمان در نماز عید قربان خنثی کننده حربه دشمنان است.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز درگفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، با تبریک عید سعید قربان، اظهارکرد: بر کسی پوشیده نیست که هر یک از اعیاد اسلامی حامی پیامی برای مسلمانان و بشریت است و مهمترین پیام عید قربان نیز، ایثار، فداکاری، گذشت، وحدت، اطاعت فرزند از والدین و  در نهایت اطاعت فرمان پروردگار توسط بندگان است.

وی افزود: هماهنگی در  اقامه نماز اعیاد اسلامی موجب وحدت هر چه بیشتر  مسلمین و نا امید کردن دشمنان اسلام و مسلمین  می شود.

تولیت مدرسه علمیه ثقلین تهران با بیان این که در اسلام دو عید وجود دارد، که پوشش دهنده  همه مذاهب اسلامی است و آن،عید فطر و عید قربان است، ابراز داشت:  در دو عید مذکور، دو جنبه مهم وجود دارد، که یکی بعد اطاعت و بندگی خداوند متعال و دیگری بعد کمک به فقرا و مستمندان است.

وی خاطرنشان کرد:در حقیقت هم در عید فطر (زکات فطره) و هم عید قربان(توزیع گوشت  بین نیازمندان)؛جنبه کمک به  فقرا و مستمندان در نظر گرفته شده است.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان این که عید فطر و عید قربان، هم دارای بعد مردمی و هم بعد الهی است، یادآور شد: در هردو عید، مردم با بپا داشتن نماز عید، اتحاد و انسجام خویش را به نمایش می گذارند.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی اذعان داشت: حضرت ابراهیم (ع) و خانواده گرامی ایشان بارها در معرض آزمایش و امتحان الهی قرارگرفتند، پیامبر خدا از همه این آزمون های سخت سربلند بیرون آمد و تسلیم در  برابر خواست خداوند را در عمل معنی نمود و حضرت حق نیز او را پاداشی بی مثال عنایت نمود.

وی، عید قربان را، یادآور بندگی و اخلاص در برابر خالق توانا دانست و افزود: ما مسلمانان با گرامیداشت این روز  در صدد اشاعه فرهنگ عمومی بندگی هستیم.

تولیت مدرسه علمیه ثقلین تهران از قربانی کردن در این روز  به عنوان درس ایثار و ازخود گذشتگی یاد کرد و گفت: قربانی کردن جلوه ای از ایثار جان و مال در راه خداوند متعال است و نمادی از قطع وابستگی به  تعلقات دنیوی و جلب رضایت خداوند است.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی همچنین ضمن اشاره به روز عرفه؛ از آن به عنوان روز شناخت و معرفت حقیقی انسان یاد کرد و گفت: دعای عرفه، یک کانون معرفت است و فرازهای این دعا هرکدام یک باب معرفت به سوی ذات اقدس الهی است و فرازهای آن در کمتر دعایی دیده می شود.

وی ضمن اشاره به این که روز عرفه، روز شکستن هواهای  نفسانی  و روز مناجات  و نیایش است، ابراز کرد: در این روز، دعا مستجاب می شود، چرا که این دعا پر از مضامین عاشقانه و عارفانه است.

عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر این که یکی  از راه های نزدیک شدن انسان به خدا، عبادت است، متذکر شد: عرفه روز عرفان و شناخت است؛ انسان بایستی خدا را بشناسد و خداشناسی با عبادت به دست می آید.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی با بیان این که دعای عرفه از دل سوزناک امام حسین(ع) قرائت شده است، تبیین کرد: ایشان  در بخشی از دعای عرفه که در دامنه جبل الرحمه رو به سوی کعبه خواندند چنین عرضه می دارند:"اللهم اجعلنی اخشاک کانی اراک و اسعدنی بتقواک و لا تشقنی بمعصیتک"،"خدایا مرا چنان ترسان خود کن که گویا می بینمت و به پرهیزکاری خوشبختم گردان و به واسطه نافرمانیت بدبختم نکن".

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha